VAŇO, J. Systém pro sledování dopravy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Výsledek vytvořený studentem je funkční, jedná se ale spíše o minimální produkt, na kterém by šlo mnohé vylepšit. Díky zpožděním se student nedostal k důkladnějšímu ověření funkce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Tématem práce byl vývoj systému pro sledování dopravy v reálném čase z více kamer. Téma je relativně složité. Řešení bylo založeno na již existujících modulech a software, ze kterých se měl vytvořit funkční celek. | ||
Práce s literaturou | Student používal převážně literaturu doporučenou vedoucím. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Práce šla velmi pomalu. Zejména v zimním semestru byly pokroky velmi malé. Většina implementace probíhala až v letním semestru a proto nezbylo mnoho času na experimentování. Konzultace probíhaly pravidelně, nicméně často vlastně nebylo co řešit. | ||
Aktivita při dokončování | Textová zpráva vznikala velmi pozdě díky zpožděním s implementací a testováním, což se projevilo na kvalitě textu. | ||
Publikační činnost, ocenění | - |
Na práci oceňuji úspěšnou integraci poměrně velkého množství komponent. Na druhou stranu má text nedostatečný rozsah, návrh řešení je proveden pouze náznakem a taktéž testování bylo provedeno velmi minimalisticky. Při hodnocení je však také nutno přihlížet k vyšší náročnosti zadání.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání hodnotím jako náročnější z důvodu komplexnosti úlohy sledování dopravy a požadavku na vytvoření IS pro správu a vizualizaci dat. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | V kapitole 2, kde jsou popsány metody pro sledování dopravy, mohla být také provedena rešerše existujících obdobných řešení (systémů) pro sledování dopravy, jejich architektury, výsledků, apod. Kapitola 3 popisuje různé metody pro detekci a sledování objektů, ale pouze obecně, bez zaměření na potřeby sledování dopravy. Jako nedostatek také vnímám velmi minimalistický návrh, který je navíc v textu smíchán s popisem implementace. Pro vizualizaci a analýzu dat byla zvolena Grafana, která ale neumožňuje správu dat. Testování bylo provedeno v rámci jednoho dne, což pravděpodobně nelze považovat za dlouhodobý test. | ||
Rozsah technické zprávy | Práce má cca 38 normostran, přičemž všechny části obsahují relevantní informace, pozitivně hodnotím absenci jakéhokoliv výplňového textu. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 60 | Text práce je až na detaily dobře srozumitelný, velmi stručný. Práce je logicky členěná až na chybějící oddělení návrhu od popisu implementace, které činí pochopení architektury systému obtížnější. Rozsahy jednotlivých kapitol jsou skromné, kdy například testování zabírá dvě strany včetně několika obrázků a jedné tabulky. Popisky některých obrázků jsou nedostatečné (např. 5.1). | |
Formální úprava technické zprávy | 70 | Práce je psaná anglicky, avšak zřejmě neprošla ani automatickou kontrolou typu Grammarly, v textu chybí velké množství členů, čárek, apod. | |
Práce s literaturou | 75 | Práce cituje poměrně velké množství relevantních zdrojů, avšak nečerpá z nich příliš mnoho informací - například výsledky práce [5] by podle mě bylo vhodné rozebrat podrobněji, než jen zmínit že ... "As Gregor [5] discussed, datasets are essential for training of neural networks.". | |
Realizační výstup | 70 | Výstupem je funkční systém pro sledování dopravy, integrující dostupná existující řešení. Zdrojové kódy se jeví kvalitní, je odlišeno co je dílem autora a co převzato. Ověření funkčnosti bylo provedeno jednodenním testem. Bylo by vhodné do externích příloh zahrnout i nějaké testovací video, na němž by bylo možné ověřit funkci systému. | |
Využitelnost výsledků | Práce integruje existující dílčí řešení do funkčního celku, pravděpodobně by mohla posloužit jako inspirace pro obdobná budoucí zadání. |
eVSKP id 157986