SMĚLÍK, J. Vytvoření výukové sady pro programování v jazyku MATLAB pomocí platformy Arduino [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Appel, Martin

Student Jakub Smělík měl za cíl vytvořit platformu pro výuku programování v Matlabu. Tato platforma, pojmenovaná Mechduino, by měla nahradit dosud používanou platformu NXT Mindstorms, která nám již z několika důvodů přestala vyhovovat. Platforma umožní naprogramovat program v Matlabu, který čte a zapisuje hodnoty na periférie Arduina, aniž by bylo potřeba, aby student vytvářel firmware pro Arduino. Student v rámci práce vytvořil toolbox pro Matlab a firmware pro Arduino. Dále vytvořil sadu periferií, kterou je možné s Mechduinem okamžitě použít. Součástí práce je také velmi rozsáhlý návod, jak pro práci s Matlab toolboxem, ale také návod, jak přidat další periférie do firmware. Rozsah a kvalitu vytvořeného návodu je potřeba pochválit. Věřím, že vytvořenou platformu budeme moci ve větším počtu nasadit již příští rok do výuky. Z těchto důvodů bylo součástí práce i testování na dobrovolnících z řad studentů prvního ročníku. Student během práce svůj postup pravidelně konzultoval. Vytvořenou platformu hodnotím jako velmi zdařilou. Dále kladně hodnotím grafickou a obsahovou kvalitu sepsané bakalářské práce. Student splnil dobře stanovené cíle bakalářské práce. Proto hodnotím práci jako výbornou a doporučuji ji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Grepl, Robert

Předkládaní práce p. Smělíka se zabývá vytvoření platformy pro náhradu LEGO Mindstorms ve výuce programování. V kapitole Rešerše student shrnuje aktuální stav a problémy využití stavebnic NXT a EV3 a vybírá prvky do nové platformy založené na Arduinu. V hlavní části práce, kapitole 3, je pak podrobně popsáno rozhraní v MATLABu i firmware pro Arduino. Dobré je, že se studentovi podařilo provést i testování, včetně měření odezvy (strana 39). Součástí práce (v příloze) je i podrobný a užitečný návod pro použivání vytvořeného toolboxu v rozsahu 43 stran. Celkově lze podle mého názoru hodnotit práci jako velmi zdařilou s příslibem praktického využití v projektové výuce Mechatroniky v prvním ročníku v rámci předmětu 1PA. 

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

eVSKP id 157522