HAČUNDA, P. Crash test a jeho vliv na konstrukci chladicího modulu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Bazala, Jiří

Pan Hačunda přistupoval k práci zodpovědně a s důsledným využitím týdenních online konzultací. Práce je přehledná a logicky uspořádaná. Student pečlivě prozkoumal platnou legislativu a správně vyhodnotil tu, která má přímý dopad na designové řešení chladicího modulu. Rozboru designu modulu byla věnována nezbytná pozornost vedoucí ke správnému vyhodnocení případných změn a ke zlepšení chování v podmínkách crash testu. Rozbor rozdílů mezi designy pro BEV a ICE automobily byl shrnut pod jednu problematiku, protože u sledovaného typu crash testu nepředstavuje rozdílné pohonné ústrojí změnu v požadavcích na chladicí modul. Rozbor je tak proveden výhradně na příkladu elektrického vozidla, což je i v souladu se zájmem firmy a vývojem trhu. Vysoce hodnotím přístup studenta směrem k zájmu o porozumění simulační úlohy, která jako taková jde již za rámec rešerše. Škoda, že nebyla prozkoumána možnost aplikace jiného software pro doplnění srovnání s řešením simulace prostřednictvím softwaru společnosti Hanon. Preferováno by bylo napsání práce v anglickém jazyce namísto českého. Rešerše pana Hačundy bude použita i pro firemní účely, kde poslouží jako dokument shrnující teorii okolo RCAR požadavků pro chladicí modul.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Lapčík, Josef

Pan Hačunda nejprve popsal platnou evropskou legislativu pro homologaci vozidel a následně popsal metodiky crash testů. Z důvodu větší důležitosti pro zadávající firmu byla věnována pozornost hlavně na metodiku RCAR. Student také provedl komponentní analýzu prvků nacházející se v předním chladícím modulu a zmínil důležitost těchto jednotlivých prvků pro crash test. V části popisující simulaci strukturálního crash testu byla popsána metodika tohoto testu, avšak chybí detailnější popsání počátečních podmínek, a je tedy nutno věřit autorovi práce, že tyto podmínky reflektují reálný test. V práci se vyskytuje několik překlepů (strana 24 a 26), ale celkově musím práci hodnotit jako přehlednou a logicky uspořádanou. Zdroje byly použity hlavně z interních prostředků firmy. Důvodem je zaměření na konkrétní problematiku, která byla zajímavá pro zadavatele. Doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací C
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 150000