KOLLÁR, M. Dvoukanálový devítipásmový ekvalizér [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Na zadaném tématu pracoval student zcela samostatně a zadání se mu podařilo v plném rozsahu splnit. Navrhl a realizoval dvoukanálový devítipásmový ekvalizer, jeho kmitočtové vlastnosti úspěšně odsimuloval programem Pspice i proměřil v laboratoři. Součástí ekvalizeru je rovněž napájecí zdroj a jednoduchý indikátor vybuzení. Po formální stránce jsem nenalezl nic, co by se dalo studentovi vytknout. V závěrečné části práce poněkud postrádám fotografii finálního výrobku, který jinak považuji za velice zdařilý. Student prokázal jak teoretické znalosti z oblasti nízkofrekvenční elektroniky tak také praktické dovednosti a manuální zručnost.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | A | 18/20 | |
Využití literatury | A | 10/10 |
Student navrhl a realizoval zapojení devítipásmového analogového ekvalizéru s indikátorem vybuzení. Provedl i základní měření. Zadání bylo zcela splněno. V práci jsem nenalezl žádné závažnější nedostatky. Problém s nepřesnými kapacitami by mohl být vyřešen např. dolaďováním rezonanční frekvence pomocí R2 (obr. 5.3). Ve vlastní práci je věnováno 14 stran (z celkových 40) obecnému popisu filtrů a korekčních obvodů, které nesouvisejí s řešeným ekvalizérem. Při přebírání textu z literatury se diplomant dopustil řady odborných chyb (již např. v prvním odstavci kap 2.2). Text popisující vlastní návrh ekvalizéru má logickou stavbu. Jen některé obrázky (např. 6.1) mohly být provedené čitelněji.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 46/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | E | 5/10 |
eVSKP id 22022