CAMARDA, G. Centrum volného času a integrace v Hranicích [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Hodnocení mohu uvést nelogickou rovnicí 1+1=3, která ale vyjadřuje logiku postupu práce v týmu, který tvoří dvě autorky Gabriela Blažková a Veronika Dobešová. Obě společnou prací s využitím synergie splnily obecně vytyčený cíl v zadání a přesáhly rámec běžné závěrečné práce magisterského studia. Obsahem i formou je výsledná diplomová práce ukázkou systematického postupu, racionálního uvažování a efektivního využívání času, navíc s prokazatelným přesahem do jiných disciplin. Presentovaná práce je kreativní nejenom svým obsahem, ale také formální úpravou a srozumitelnou a názornou logikou vyjadřující celkovou strategii i jednotlivé taktické kroky vedoucí k realizaci záměru. Návrh urbanisticko-architektonické studie využitím území bývalého jímacího území s budovou úpravny vody na nábřeží řeky Bečvy v Hranicích Centrem volného času a integrace v Hranicích je příkladem, jak proměnit místo s mnohými nevýhodami na místo positivní, navíc s humánním posláním. Presentované architektonické řešení vybrané varianty B stavebního programu centra jenom podtrhuje komplexnost celého konceptu ale také individuální schopnost kreativně vyjádřit detail řešení. Otázky a náměty k obhajobě: Při obhajobě individuálně vysvětlete, že v ojedinělých případech platí i zdánlivě nelogická rovnice 2-1=2
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | Systematičnost, pracovitost, samostatnost, píle a kreativita |
Autorka ke své diplomové práci přistoupila velmi zodpovědně již tím, jak komplexně pojala vstupní analýzu v rámci přípravného projektu, na kterém pracovala „v týmu“ se svou kolegyní. Získané poznatky z nejrůznějších oblastí využila v předloženém návrhu, který by zřejmě byla schopna obhájit i v profesionálním prostředí. Věřím, že zkušenost z konzultací s různými specialisty stejně jako z „týmové práce“ a také její ochota zdokonalovat své prezentační a komunikativní dovednosti bude pro její odbornou kariéru velmi užitečná.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | Podkladem pro navržené řešení je důkladná analýza východisek, která zahrnuje společenská, přírodní, provozní i technická hlediska a limity možného využití dané lokality, se stala spolehlivým. Výsledný návrh výškového členění řešeného území ovlivňuje možnost využití jednotlivých záplavových zón a přináší novou hodnotu nejenom pro budoucí uživatele centra, ale i pro nejbližší okolí snížením rizika zaplavení stoletou vodou. Zpřístupnění areálu bude ale přínosem pro obyvatele celého města. | |
Architektonické řešení | A | Převážně přízemní objekt působí velmi kultivovaně jednoduchým a nápaditým prostorovým řešením i kombinací plných a prosklených ploch. Byt správce na jeho zelené střeše oživuje funkcionalistický charakter tohoto „atriového domu“, který dobře zapadne do navržené okolní zeleně. | |
Provozní řešení | A | Provoz celého areálu je ovlivněn stupněm ohrožení jednotlivých částí při povodních, tomu logicky odpovídá i rozmístění venkovních aktivit. Z dispozičního řešení objektu je zřejmé, že cílem autorky je možnost přirozené integrace různých skupin klientů i návštěvníků centra a také jejich snadná orientace. Proto jsou zde záměrně komponované průhledy celým objektem, osa vstupní chodby do vnitřní haly akcentovaná sochou i výhledy z jednotlivých částí. Návrh současně dbá o dobré prostorové a provozní podmínky jednotlivých aktivit, které jsou v objektu rozmístěny s ohledem na konfiguraci terénu, oslunění i omezení možných rušivých vlivů. | |
Technicko konstrukční řešení | A | Navržené konstrukční řešení počítá s využitím řady energeticky úsporných a ekologických technologií. To se sice může projevit na vyšších stavebních nákladech, umožňuje však úspory provozních nákladů v dlouhodobém horizontu | |
Formální úroveň | A | Diplomová práce má vysokou grafickou úroveň, výborná je i kvalita textové části, které je doplněna srozumitelnými schématy, názornými grafy a tabulkami. Oceňuji i nadstandardní „přílohu“ – propagační skládačku pro zahájení nezbytné komunikace s veřejností. Navázání této komunikace pokud možno v rané fázi projektu je v urbanismu důležitým předpokladem přijetí jeho výsledné realizace. |
eVSKP id 38884