MIČÍKOVÁ, I. Stanovení kaseinů kapilární elektroforézou [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2009.
Diplomovým úkolem Mgr. Ivany Mičíkové bylo vypracovat metodu stanovení kaseinů kapilární elektroforézou. Touto metodou pak měla analyzovat sérii vzorků lyofilizovaného kravského mléka. Diplomová práce byla zadána v rámci dlouhodobé spolupráce s Výzkumným ústavem pro výživu zvířat v Pohořelicích, který také dodal vzorky mléka. Diplomantka pracovala na zadaném nelehkém úkolu po dva poslední semestry studia. Obtížnost úkolu spočívala v tom, že bylo nutno podmínky separace, které nabízela literatura, upravit tak, aby všechny kaseiny byly separovány naráz v jedné analýze, což se podařilo. V průběhu celé práce se posluchačka projevovala jako zkušená experimentátorka. Vhodně si plánovala jednotlivé dílčí úkoly, pracovala samostatně a spolehlivě. Vysoké pracovní tempo a nasazení prezentovala i na pracovišti výzkumného ústavu v Pohořelicích, kde zpracovávala jeden z dílčích úkolů své práce. Při celkovém hodnocení Mgr. Ivany Mičíkové ráda konstatuji, že posluchačka prezentovala svoje předpoklady výborně se uplatnit jak v potravinářském průmyslu, tak i v jakékoli chemické laboratorní praxi.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | B | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | B |
Práce řeší perspektivní, ačkoliv ne příliš jednoduchou problematiku separace a stanovení jednotlivých kaseinových frakcí v kravském mléce metodou kapilární zónové elektroforézy. Studentka se na základě poměrně podrobné literární rešerše úspěšně pokusila navrhnout a aplikovat vhodnou metodiku práce. Z formálního hlediska práce působí poměrně uceleným dojmem, pro lepší přehlednost však postrádám seznam zkratek, také uváděné matematické vztahy by bylo vhodné pro úplnost doplnit o patřičné jednotky. Z logického členění mám ještě jednu poznámku - studentka ne vždy vhodně řeší hierarchii jednotlivých kapitol a podkapitol, takže např. poměrně závažné podkapitoly o metodách, validacích a vzorcích jsou součástí kapitoly Přístroje a pomůcky. Práci doporučuji k obhajobě, studentka všechny zadané cíle splnila adekvátním způsobem.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | B | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | B | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | B | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | B |
eVSKP id 16522