LADICKÝ, M. Synchronní snímání scény s více kamerami [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2023.
Student Milan Ladický se ve své diplomové práci zabýval využitím dvou kamer pro simultánní snímání scény. Během řešení se student seznámil s SDK pro dodané kamery a vytvořil základní aplikace. Následně navrhl a vytvořil aplikaci, která umožňuje současné snímání a základní zpracování obrazů z obou kamer, včetně kalibrace a základní fůze. Během řešení se student potýkal s celou řadou problémů. Zásadním problémem bylo zjištění, že termokamera FLIR neumožňuje externí synchronizaci, kterou jsme plánovali použít. Také komunikace s dodavatelem kamery byla v této věci poměrně zdlouhavá. Postupně narážel na celou řadu menších či větších problémů, které byly většinou dány nejasnostmi v dokumentaci, avšak student je aktivně řešil. Oceňuji jeho pracovní nasazení, samostatnost a schopnost řešit problémy aktivně a tvůrčím způsobem. Vzhledem k implementačnímu charakteru práce bylo obtížné textovou zprávu rozumně uchopit a vytvořit. Odevzdaný text práce však obsahuje popis podstatných postupů a dosažených výsledků. Celkově tak hodnotím práci a přístup studenta stupněm B/89b.
Student se ve své práci zabývá synchronním snímáním scény s použitím dvou kamer, s hlavním důrazem na softwarové zázemí tohoto procesu. Po formální stránce musím vyknout některé nedostatky jako je nízká kvalita obrázků (s jpeg artefaktem), necitování převzatých obrázků a práce obsahuje časté překlepy. Využití literatury nelze považovat za dostatečné, což jde však částečně prominout kvůli spíše praktickému zaměření práce. Teoretická část práce je popsána čtivě, avšak její zaměření považuji za poměrně nevhodné. Student popisuje například princip CCD snímačů, což není nijak využito v praktické části, ale např. princip fúze, či vysvětlení parametrů kamer jsou popsány nedostatečně. Vůbec také nerozumím uvedení tří fyzikálních zákonů pro intenzitu záření, když tyto nikde v textu nejsou využity. Chybí také zmínka o popisu výpočtu transformační matice na základě klíčových bodů. V praktické části pak považuji za největší nedostatek chybějící hardwarové spouštění kamery (bod zadání číslo 3) s využitím přímých funkcí knihovny pro zachycování videa. Snímky tak nejsou snímány zcela synchronně a rychlost snímání je velmi redukovaná a špatně nastavitelná, což výrazně omezuje praktické využití vytvořeného rozhraní pro kvantitativní aplikace. Student se o tomto zmiňuje pouze v závěru („jsou způsobeny především hardwarovým omezením termální kamery z hlediska možnosti externí synchronizace a také nedostatečné dokumentace k dostupnému SDK“), ale u neúspěšného bodu zadání bych očekával důslednější diskuzi problémů proč to nebylo možné. Automatickou detekci a párování klíčových bodů student evidentně zkoušel, ale kvůli neúspěchu tato část působí nedokončeně. Chybí mi také zdůvodnění výběru použitých kamer. Celé téma však považuji za poměrně náročné, jelikož bylo zapotřebí zorientovat se ve dvou SDK, což může být velmi časově náročné. Vytvořený program včetně uživatelského rozhraní pak považuji za vhodně implementovaný a jeho popis v práci za dostatečný. I přes uvedené nedostatky tak práci považuji za poměrně úspěšnou a hodnotím stupněm B – 84 bodů.
eVSKP id 150851