BOČEK, F. Možné způsoby získání průkazu způsobilosti CPL (A) s kvalifikací MEP land a IR/MEP a jejich srovnání [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Posudky

Posudek vedoucího

Hammer, Jaromír

Předložená bakalářská práce se věnuje variantám a možnostem získání průkazu způsobilosti CPL(A) s kvalifikacemi MEP land a IR/MEP. Práce v rozsahu 36 stran je rozdělena do sedmi kapitol. Téma je pro bakaláře náročné a student provedl zkoumání dotčených Nařízení Evropské komise, včetně doprovodné legislativy vydané Českou republikou. Práce má nižší jazykovou a stylistickou úroveň, která dílo zbytečně poškozuje. Chybějící slova v textu nebo nesprávné výrazy a překlepy ukazují na nedostatek autorovy pečlivosti, s jakou k práci přistupoval. Ze závěru práce je patrné, že orientace v dané problematice není pro zájemce o licenci profesionálního pilota jednoduchá a kvalitní analýza může přinést možnost lepšího rozhodování. V tomto ohledu jsem očekával závěr propracovanější. Cíle práce byly splněny a práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry E
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D
Grafická, stylistická úprava a pravopis E
Práce s literaturou včetně citací C
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
D

Posudek oponenta

Vosecký, Slavomír

Úkolem pana Filipa Bočka bylo prozkoumat a popsat konkrétní problém – jaké jsou možnosti získat pilotní licenci CPL(A) s kvalifikací MEP land a IR/MEP v existujících legislativních podmínkách, v nichž je možno využívat i zápočtu letových hodin, absolvovaných dříve při získávání jiných druhů pilotních licencí. Podařilo se mu: - vytvořit přehled druhů pilotních licencí a kvalifikací pro jejich využívání, - popsat pravidla přípravy na zkoušky z teoretických znalostí a postupy praktického výcviku pro získávání jednotlivých licencí - a vytvořit tak podmínky pro formulaci závěrů, očekávaných zadáním. Předností těchto částí bakalářské práce jsou využití relevantních zdrojů informací, stručnost a přehlednost popisu zmíněných skutečností a účelnost grafických vyjádření. Text BP ale působí dojmem povrchnosti – není dobře uspořádaný a často je pouze náhodnou skládkou informací. Není dostatečně podřízen potřebě přehledně informovat, jakými cestami lze dosáhnout požadované licence CPL(A) s kvalifikací MEP land a IR/MEP z různých výchozích stavů předchozího pilotního výcviku. Není využito nabízejících se možností text BP a především závěry autora zpřehlednit – např. vzájemně porovnat/tabelizovat možnosti, ukázat přednosti a nedostatky apod. Práce působí dojmem, že „autor dost ví, ale neumí o tom napsat“. Nevyužitý doporučený rozsah textu zprávy přitom ale signalizuje, že pan Boček sice ví, co má vědět, sebral k tomu i vhodné informace, ale nedal si dost práce s jejich uspořádáním a zalekl se námahy vytvořit vlastní podrobné odpovědi na otázky, uložené zadáním BP. Jazyk i tisk zprávy nese podobné stopy. Proto BP pana Filipa Bočka hodnotím stupněm „D“.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání D
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
D

Otázky

eVSKP id 101381