PÁRALOVÁ, K. Zhodnocení hospodaření vybrané neziskové organizace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2024.
Systém Theses ukázal celkovou shodu s ostatními zdroji 35 %, z toho nejvíce s jednou prací na podobné téma 11 %. Podrobným porovnáním konstatuji, že práce není plagiát. Standardně zpracovaná práce, odpovídající bakalářskému stupni studia. Cíle práce splněny byly, práce obsahuje analytickou část, samotné zhodnocení hospodaření i část návrhovou. Drobnější nedostatky nemají zásadní vliv na výsledek práce. Práci doporučuji k obhajobě, klasifikuji stupněm dobře (C).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B |
Bakalářská práce popisuje neziskové organizace, jejich možnosti financování či daňové aspekty. Detailněji se zaměřuje na specifika příspěvkové organizace z pohledu účetnictví, peněžních fondů či možnost využití finanční analýzy z výkazů u těchto typů společností. Tato část je pečlivě zpracovaná včetně uvádění zdrojů a citací. Další část bakalářské práce představuje konkrétní příspěvkovou organizaci školského typu. Nechybí podrobný popis příspěvkové organizace z pohledu zřizovatele, zdrojů financování, organizační struktury, spolupráce atd. Práce obsahuje konkrétní přehled o nákladech a výnosech v období 2018-2022 a také o aktivech a pasivech příspěvkové organizace. Čtenář získá přehled o trendech v jednotlivých oblastech, změny jsou popsány a odůvodněny, také jsou uvedeny možnosti dalšího řešení. Modifikovaná finanční analýza se zaměřuje na finanční ukazatele - pomocích kterých můžeme zhodnotit hospodaření organizace. Prostor pro zlepšení v 2. části práce vidím v přesunu tabulek provedených analýz (vertikálních, horizontálních) z příloh do analytické části práce. Třetí část popisuje návrh vlastního řešení. Zaujala mě možnost prezentace nabídky obědu pro veřejnost, podpora sportovních aktivit ve formě investic do hřišť a podpora finančně nezvýhodněných dětí. Líbí se mi možnosti v hledání nových řešení, oceňuji proaktivní způsob – prezentace obědů pro veřejnost a hledání nových zdrojů financování k dalšímu rozvoji mateřské školy.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 160267