KNOTH, A. Bezpilotní prostředek pro aerologická měření [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.
Student se v práci zabývá možnostmi zvýšení efektivity aerologických měření. Provedl velice důkladnou rešerši v oblasti aerologických sond, požadavků na jejich parametry a způsobu provádění měření. Na základě provedené rešerše přistoupil k návrhu metody pro četnější aerologická měření. Kde již na začátku návrhu kladl vysoký důraz na zvýšení ekonomické efektivity a jednoduchost zavedení do praxe. Student se v problematice výborně zorientoval. Svou prací shrnul dostupné poznatky a vytvořil tak solidní základ pro svoji další práci v této oblasti. Pracoval soustavně, cílevědomě a samostatně. Práce je přehledná, logicky členěná, splňuje zadané cíle i požadavky na ni kladené.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Autor splnil všetky 4 ciele uvedené v zadaní bakalárskej práce. Rešeršná časť je spracovaná veľmi prehľadne a má logickú postupnosť. Autor zvolil vhodné obrázky, ktoré veľmi pekne dopĺňajú prácu a čitateľovi pomáhajú k lepšej predstavivosti a pochopeniu danej problematiky. Čo sa týka štylizácie, tak bolo by potrebné klásť väčší dôraz na kontrolu písaného textu, pretože sa v práci objavujú preklepy, chýbajúce mäkčene, dĺžne a čiarky. V práci chýba taktiež zoznam skratiek. Jednotky veličín by som odporučila uvádzať v jednotnom tvare, napríklad v tabuľke 1 je považovaná presnosť teploty v Kelvinoch a v tabuľke 2 v stupňoch Celzia. Abstrakt v anglickom jazyku je nesprávne preložený. Preklad „vypustenie balónu“ nie je „discharge“ ako je uvedené v práci, ale „launch“. Druhá časť – návrh spôsobu aerologického merania obsahuje výpočty, ktoré sú z môjho pohľadu neúplné a to z dvoch dôvodov. Prvá chýbajúca finančná položka sú náklady spojené s kontrolou balónu a rádiosondy. Po páde balónu je nevyhnutná detailná kontrola, či nedošlo k poškodeniu a je možné opakované použitie. Na tento účel je potrebné rátať s dodatočnými nákladmi na mzdu pracovníkov vykonávajúcich kontrolu a taktiež kontrolné zariadenia, pretože vizuálna kontrola voľným okom nie je dostatočná. Druhou chýbajúcou položkou sú výdavky spojené s automobilom pre pátracie účely. Nie je postačujúce počítať len s cenou nafty a uvažovať so scenárom, že v každej meteorologickej stanici majú pred budovou odparkované nevyužité auto. V tejto kalkulácii sú chýbajúce aspoň čiastočné náklady spojené s vlastníctvom automobilu, t.j. opotrebenie automobilu, servis, poistenie, atď. Po doplnení spomenutých výdavkov nie som si istá, či navrhovaný model bude aj naďalej finančne výhodnejší, ale každopádne je minimálne šetrnejší k životnému prostrediu v porovnaní so súčasným modelom. Chýba mi v práci kapitola o súčasnom stave a trendoch o náhrade meteorologických balónov, ako napríklad švajčiarska firma Meteomatics, ktorej cieľom je náhrada pomocou bezpilotných multikoptér.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 140287