UHLÍŘ, M. Modul pro hledání cest na mřížce pro herní engine Godot [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2025.

Posudky

Posudek vedoucího

Kůdela, Jakub

Předložená diplomová práce se zabývá implementací algoritmů pro hledání nejkratších cest v herním enginu Godot. V první části práce najdeme popis enginu Godot a teoretické základy k algoritmům pro hledání nejkratších cest na grafech. V další části práce pak autor popisuje zvolený postup a implementační detaily. Poslední část práce představuje testování vyvinutého modulu na různých typech grafů/map. Po jazykové a formální stránce je práce na dobré úrovni, s občasnými překlepy, nepřesnostmi ve formátování (např. velké mezery mezi textem a rovnicí (1) na str. 22), atp. Oceňuji samostatnost studenta jak při nastudování dané tématiky, tak při implementaci algoritmů a testování. Největším problémem práce je, že ze tří implementovaných algoritmů funguje bezchybně pouze dynamické programování. Původ chyb v algoritmech Dijkstra a A* se nepodařilo odhalit a na jejich implementace na pokročilých datových strukturách už pak nezbyl čas. Nicméně cíle práce se podařilo naplnit a celkově tak hodnotím práci jako dobrou / C a doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Šoustek, Petr

Miloš Uhlíř se v diplomové práci zabývá vytvořením modulu herního engine Godot pro plánování cest na mřížce o různých tvarech buněk (čtvercová, izometrická a hexagonální). V rešeršní části se autor věnuje popisu samotného enginu a metodám plánování cest. Praktickou část tvoří implementace modulu plánování cest pro engine Godot. Tohoto cíle se podařilo dosáhnout. Zklamáním je však implementace. Autor implementoval tři metody plánování cesty, A*, Dijkstrův algoritmus a dynamické programování. Jak sám autor v závěru uvádí, dvě (A* a Dijkstrův algoritmus) ze tří metod nefungují zcela správně. Z provedených experimentů je patrné, že A* nenalezne ve většině případů optimální cestu, Dijkstrův algoritmus ji nenalezne v případě, že mapa umožňuje diagonální pohyb v mřížce. Autor deklaruje, že před publikací do asset library enginu Godot budou tyto metody opraveny. V experimentálním části postrádám celkově větší důraz na provedené experimenty a také porovnání s implementací algoritmu A*, která v Godot engine už je. Není tak jasné, zda autorova implementace je rychlejší nebo ne. Cíle diplomové práce se podařilo splnit s určitými výhradami k implementaci zmiňovaných metod. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím za D/uspokojivě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání E
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací C
Navrhovaná známka
D

Otázky

eVSKP id 165704