DLÁPAL, V. Návrh ramen zavěšení kol s vlepenými úchyty kloubů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.
Student Václav Dlápal pracoval na své bakalářské práci dlouhodobě. Využíval konzultací s ostatními členy studentského týmu i u vedoucího práce. Při řešení spolupracoval rovněž s Leteckým ústavem FSI VUT, kde byly prováděny zkoušky vzorků. Spolupracoval v týmu formule. Jeho práce společně s kolegou Petrem Olišarem představuje i přes celkovou časovou náročnost stavby formulového vozu s cyklem jednoho roku provádění „předvývoje“ s výhledem použití u následujících generací vozu. Hodnota práce nespočívá ani tak v odborné náročnosti a hloubce použitých metod, ale ve zpracování metodiky praktického vytváření vlepených úchytů kompozitových prvků náprav, metodiky prováděných zkoušek (zatím statických) a jejich hodnocení. Cíle práce dané zadáním byly studentem splněny, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Bakalářské práce studenta Václava Dlápala se zabývala vlepenými úchyty ramen zavěšení kol studentské formule. Práce je zaměřena převážně experimentálně. Vychází z rešerše vlastností kompozitních materiálů, vlastností lepených spojů a používaných lepidel. Hlavním výsledkem práce je navržená metodika přípravy a zhotovení vlepených spojů válcových vložek kompozitních trubek a metodika jejich zkoušení statickým zatížením. Na základě postupně získaných výsledků provedených zkoušek student dospěl k potřebné úpravě povrchu karbonové trubky, výběru vhodného lepidla a návrhu vhodné délky lepeného spoje. Práce přináší znalosti a zkušenosti pro použití kompozitních prvků náprav, přitom si ale student je vědom nutnosti provedení dynamických zkoušek. Je možné předpokládat, že ramena zavěšení kol navržená v závěrečné části práce, budou splňovat požadované vlastnosti a přispějí ke snížení celkové hmotnosti závodního vozidla. Student zadání bakalářské práce splnil, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 92513