TULEJA, P. Vyhodnocování kvality řečového signálu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
Student se po počátečním váhání pustil do poměrně rozsáhlé práce, kterou se snažil zpracovat velmi svědomitě. Zadání je v podstatě splněno, jen v některých částech mohlo být uděláno více. Vzhledem k obšírnosti zpracovávaného tématu a z toho vyplývajících požadavků na samostudium hodnotím výstup této práce jako výborný.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 46/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | A | 20/20 | |
Využití literatury | A | 10/10 |
Tato bakalářská práce se zabývá poměrně náročným a rozsáhlým tématem vyhodnocování kvality řečového signálu a to jak metodami subjektivními, tak také metodami objektivními. Vzhledem k rozsáhlosti tématu ji lze hodnotit jako poměrně dobře zpracovanou úvodní studii do problematiky stanovování kvality řečového signálu a míra provedených prací v praktické části této práce je nadprůměrná. Text práce má logickou stavbu, neobsahuje zbytečné části a student se vyjadřuje poměrně přesně a věcně. V teoretickém úvodu student nastínil problematiku objektivních a subjektivních metod, následně v praktické části práce se snaží o srovnání těchto metod na zvukových ukázkách s různým typem aditivního šumu. K tomuto účelu student vytvořil vlastní, poměrně malou databázi zvukových ukázek, s kterou dále skutečně pracoval a na kterých byly provedeny jednotlivé testy. V závěru práce student zhodnotil dosažené výsledy a nastínil další možnosti zlepšení jím navrhovaného postupu. Po obsahové stránce má práce dva výrazné nedostatky. V práci prakticky chybí shrnutí současného stavu problematiky. Ve stěžejních částech práce se student odkazuje převážně na jeden zdroj, kterým je jedna kniha. Tím je do značné míry determinovaná náplň práce. S tím souvisí druhý nedostatek, že v práci není uvedena jediná norma, či standard nebo doporučení, které problematiku subjektivního testování zajišťuje nebo popisuje. V případě objektivních metod se student soustředil na v podstatě jeden parametr a tím je rušivý šum pozadí. V závěru pak shrnuje, že navrhl rámcový systém pro určení kvality řečového signálu, což je slušně řečeno velmi smělé konstatování; navržený systém je v podstatě jednoduchý a pracuje pouze s jedním parametrem, který má vliv na kvalitu a srozumitelnost řeči. Na přiloženém médiu chybí samotný text práce v elektronické podobě, na médiu ani v textu není uveden jasný a srozumitelný obsah přiloženého média. Soubory jsou uloženy bez jakékoliv informace o náplni a účelu přiložených souborů. Po formální stránce je práce na velmi dobré úrovni, kvalitu snižují občasné překlepy (jeden např. v závěru). Mezi nalezené nedostatky patří např. tyto skutečnosti - v práci je uveden graf 2.8, který není nijak komentován, v tabulkách 2.7 až 2.9 student uvádí výsledky různých verzí výpočtu SNR, neuvádí však nikde jednotku.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | C | 14/20 | |
Odborná úroveň práce | C | 38/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | B | 8/10 |
eVSKP id 40263