MAZÁLEK, T. Motokolo se spalovacím motorem a elektrickým přenosem výkonu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.

Posudky

Posudek vedoucího

Vorel, Pavel

Diplomová práce se zabývá systémem pohonu jízdního kola se spalovacím motorem a elektrickým přenosem výkonu. Zmíněný systém je vhodný spíše pro oblast velkých trakčních výkonů (např. dieselelektrická lokomotiva), aplikace na jízdním kole je spíše kuriozitou, která ale může dobře posloužit pro demonstrační účely ve výuce. Student převzal některé části realizované z dřívejších studentských prací, raalizoval však zcela nově řídicí obvody zahrnující proudovou regulační smyčku pro DC/DC měniče trakčního elektromotoru, otáčkovou regulační smyčku pro spalovací motor, obvody nastavení optimálních požadovaných otáček spalovacího motoru podle aktuálního trakčnoho výkonu a veškteré pomocné i ochranné obvody. Prováděl také úpravy budičů a silového obvodu DC/DC měniče. Student se práci věnoval opravdu velmi pečlivě. Na začátku práce neměl s výkonovou elektronikou (ani s elektronickými obvody všeobecně) zkušenosti. Přesto se mu podařilo do problematiky úspěšně proniknout a zařízení úspěšně realizovat a oživit, což velmi oceňuji. Student pravidelně docházel na konzultace a byl schopen pracovat i samostatně na dílčích úkolech práce. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím výborně.

Navrhovaná známka
A
Body
92

Posudek oponenta

Huták, Petr

Práce se zabývá dokončením a odladěním hybridního pohonu elektrokola. Převážná část práce je věnována podrobnému popisu jednotlivých funkčních bloků pohonu. Hlavní problém této části je v její nepřehlednosti až zmatečnosti. Chybí zejména bloková schémata ukazující propojení popsaných bloků s popisem signálů. Celkové schéma na obr. 1 je popsáno dost nesrozumitelně např. snímání otáček usměrňovačem a na výstupu měniče. To platí i popisu jednotlivých bloků kde jsou rozebírány banality- např. popis funkce obvodu NE555 ale to, proč má generovat PWM jsem pochopil až z fotografie (obr. 46) zachycující modelářské servo. V závěru práce jsou popsány úpravy na pohonu, ale není nikde uvedeno, proč byly vlastně provedeny. Vlastní práce je po formální stránce v pořádku.

Navrhovaná známka
C
Body
70

Otázky

eVSKP id 100387