STRAŇÁK, R. Solární zavlažování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.

Posudky

Posudek vedoucího

Jandová, Kristýna

Student bakalářského studia Rastislav Straňák zaměřil svoji bakalářskou práci na problematiku solárního zavlažování. V rámci teoretické části student nastudoval problematiku komerčního solárního zavlažování, provedl rozbor vhodné literatury a v praktické části se zaměřil na návrh, výrobu a testování vlastního solárního zavlažování. Svůj návrh ještě doplnil o některé užitečné komponenty, jako nádržku na hnojivo a bezpečnostní prvky. Student bakalářského studia FEKT pravidelně využíval konzultací. Velice oceňuji jeho aktivní přístup a nadšení, se kterým se dané problematice věnoval. Vnější úprava a grafické zpracování práce jsou na velmi dobré úrovni. Odborná úroveň práce odpovídá znalostem získaným v daném studijním programu. Předkládaná práce splnila ve všech bodech stanovené cíle. Vzhledem k výše uvedenému hodnotím práci 100 body a doporučuji ji k obhajobě.

Navrhovaná známka
A
Body
100

Posudek oponenta

Jaššo, Kamil

Bakalárska práca p. R. Straňáka o rozsahu 65 stránok textu (24 citácií) je po formálnej a gramatickej stránke na velmi dobrej úrovni a obsahuje len pár preklepov a chýb. To sa bohužial však nedá povedať o stránke odbornej či obsahovej. Značná časť BP pripomína skôr stredoškolskú prácu alebo dokonca reklamu. V teoretickej časti práce študent venuje necelú jednu stránku problematike solárneho zavlažovania a dostupným komerčným riešeniam, čo je vzhľadom k téme práce veľmi málo. V ďalších kapitolách študent popisuje fotovoltaiku, batérie, čerpadlo a mikrokontrolér. Aj keď je táto čast teórie na dobrej úrovni, študent veľkú časť textu venuje nepodstatný veciam mimo tému práce, ako je napr. história fotovoltaiky, teória PN prechodu, pamäť eeprom, flash, RAM a podobne. Naopak, textu ktorý by bol vzhľadom k téme práce podstatný je málo. Praktická časť práce je písaná v podobnom duchu. Študent začína praktickú časť rovno návrhom solárneho zavlažovania, bez akéhokolvek náčrtu požiadaviek,parametrov či limitov zariadenia a podmienok v akých sa bude zariadenie nachádzať. V návrhu zariadenia potom chýba diskusia o možných vhodných komponentoch a odôvodnenie prečo si študent zvolil konkrétne dané komponenty. Značnú časť textu (13 stránok) o návrhu zariadenia študent venuje opisu krabičky, jej farby a 3D tlači. V ďalšej časti návrhu sa študent venuje navrhnutiu programu pre mikrokontrolér Rpi Pico v programovacom jazyku C/C++. Táto časť práce je spracovaná prehladne a študent prezentuje vývojový diagram programu a diskutuje možné chyby, ktoré môžu nastať a ako tieto chybové stavy ošetriť. Zvyšok práce študent venuje zapojeniu, sprevádzkovaniu a otestovaniu zariadenia a oprave počiatočných nedostatkov. Najmä kapitolu 7 o testovaní zariadenia hodnotím veľmi kladne. Napriek vyššie zmienením skutočnostiam je zvyšok BP na dobrej úrovni a študent splnil všetky body zadania. Prácu preto hodnotím 78b.

Navrhovaná známka
C
Body
78

Otázky

eVSKP id 141576