VOBRUBA, M. Návrh řídicí jednotky autonomního vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Pan Vobruba se ve své bakalářské práci zabýval návrhem nové řídicí jednotky bezosádkového vozidla. Student pracoval velmi aktivně a pravidelně svou práci konzultoval. Měl možnost si prakticky vyzkoušet znalosti získané během bakalářského studia v oblastech návrhu elektroniky, programování embedded systémů, kinematiky a dalších. Výsledek práce je zdařilý a v praxi použitelný. Celkově považuji cíle práce za splněné a hodnotím ji známkou výborně - A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Pan Voruba ve své bakalářské práci řeší problematiku inovace řídící jednotky autonomního vozidla. Motivací je náhrada, respektive vylepšení původní řídicí jednotky, která z důvodu uzavřeného zdrojového kódu neumožňuje změnu své funkcionality. Práce je rozumně členěna na rešeršní a praktickou část, v praktické části je srozumitelně a přehledně popsán CAN protokol a taky stávající řídící jednotka vozidla TAROS, kterou student v druhé části práce nahrazuje. V praktické části student navrhne řešení pomocí vývojové platformy NUCLEO, kterou doplní o vlastní desku plošných. K tomu vytvoří firmware s cílem zachovat původní funkcionalitu řídicí jednotky, odstranit její neduhy a v budoucnu umožnit její rozšíření. Celkově je práce velmi dobře zpracovaná až na drobnosti jako nelogický sled citací, které nejsou řazeny dle výskytu ani abecedně, nebo nejednotné formátování textu v práci. Taky mi chybí dokumentace ke krabičce, která byla pro řídicí jednotku navržena. Zadání bylo splněno ve všech bodech. Po obsahové stránce jde o vskutku výbornou mechatronickou bakalářskou práci, které výsledek se s největší pravděpodobností pro manipulaci s vozidlem TAROS dále využije. Doporučuji k obhajobě s hodnocením A – výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 157780