ČTVRTEČKOVÁ, L. Posouzení možnosti rekonstrukce a nové výstavby mateřské školy v Blažovicích [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2019.
Diplomová práce se zabývá problematikou rekonstrukce, nástavby, přístavby a výstavby zcela nové mateřské školy v Blažovicích. V teoretické části seznamuje se současným stavem problematiky, dále se základními pojmy ze stavebnictví vztahující se k posuzované mateřské škole a s rozpočtováním ve stavebnictví. V praktické části pak rozdělila výstavbu na dvě varianty. V první variantě počítá pomocí položkového rozpočtu náklady na rekonstrukci stávající mateřské školy (I. stavební etapa) a náklady na nástavbu a přístavbu stávající mateřské školy (II. stavební etapa). U druhé varianty počítá náklady na odstranění celé stávající mateřské školy a postavení zcela nové mateřské školy pomocí technicko hospodářských ukazatelů. V závěru pak posuzuje zjištěné skutečnosti. Diplomová práce řeší aktuální problematiku a splnila svůj hlavní cíl. V práci postrádám trochu více komentářů k řešené problematice. Úroveň diplomové práce je až na nějaké drobnosti v pořádku. Diplomovou práci doporučují k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | B | Studentka splnila cíl diplomové práce. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | A | Teoretická část je zpracována na velmi pěkné úrovní. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | C | Úroveň zpracování analytické části je na dobré úrovni. V praktické části se objevuje pár nepřesností. Doporučuji položky v položkovém rozpočtu vztahující se k nakládání se stavební sutí dávat vždy do samostatného stavebního dílu D96 přesun suti a vybouraných hmot. U I. stavební etapy tomu tak je, ale u II. stavební etapy již ne. | |
Odborná úroveň diplomové práce | B | Odborná úroveň diplomové práce je až na nějaké drobnosti v pořádku. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | B | Diplomová práce řeší aktuální problematiku a má přínos pro teoretické i praktické využití. | |
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | B | Práce s literaturou je v pořádku, pouze v seznamu použitých zdrojů postrádám legislativní předpisy uvedené v textové části diplomové práce. | |
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | B | Formální uspořádání a popis obrázků, tabulek a grafů je v pořádku. V textu se objevují drobné nedostatky spojené s dodržováním mezer u interpunkčních znamének a ponecháváním předložek na konci řádku. |
Diplomové práce se zabývá posouzením rekonstrukce mateřské školky a její případné nové výstavby z pohledu vynaložených investic na realizaci těchto staveb. Pro splnění úkolu si studentka vybrala konkrétní mateřskou školku v Blažovicích. Studentka popsala stávající stav objektu a u varianty rekonstrukce, kterou rozdělila do dvou etap výstavby, uvedla rozsah nutných stavebních činností a zpracovala položkový rozpočet. Pro obě varianty (rekonstrukce a novostavba) pak vyhotovila propočet ceny podle cenových ukazatelů. V závěru výsledné hodnoty porovnává. Diplomovou práci doporučuji k obhajobě s navrženým hodnocením „D“.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | D | Diplomová práce je vypracována v souladu se zadáním, avšak pro posouzení investic v případě varianty nové výstavby je zde pouze jeden výpočet technickohospodářským ukazatelem (pro část demolic je rozpočet). V závěru uvedené celkové posouzení výhod a nevýhod obou variant mělo být propracovanější. | |
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | D | Studentka zvolila velmi zjednodušený přístup, kdy u novostavby využila pouze ocenění dle THU. Pro variantu rekonstrukce provedla ocenění jak položkovým rozpočtem, tak podle THÚ, které však nepřizpůsobila rozsahu prováděných prací (bez úpravy cenových podílů stavebních dílů). | |
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | D | Pro ocenění nové výstavbu školky mohla studentka použít více metod, pokud nebylo možné vypracovat položkový rozpočet z důvodu absence projektové dokumentace. | |
Obtížnost a správnost řešení | D | Celá práce je velmi stručná, bez podrobnějšího popisu posuzovaných variant, použitých metod a způsobu výpočtů. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | D | Diplomová práce vychází z reálného prostředí, jako informační zdroj pro majitele mateřské školky může sloužit pouze omezeně, obecné využití není. | |
Odborná jazyková úroveň | C | Odborná jazyková úroveň je průměrná. | |
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | B | Grafická úprava je na dobré úrovni. |
eVSKP id 116151