ČTVRTEČKOVÁ, L. Posouzení možnosti rekonstrukce a nové výstavby mateřské školy v Blažovicích [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2019.

Posudky

Posudek vedoucího

Čech, Josef

Diplomová práce se zabývá problematikou rekonstrukce, nástavby, přístavby a výstavby zcela nové mateřské školy v Blažovicích. V teoretické části seznamuje se současným stavem problematiky, dále se základními pojmy ze stavebnictví vztahující se k posuzované mateřské škole a s rozpočtováním ve stavebnictví. V praktické části pak rozdělila výstavbu na dvě varianty. V první variantě počítá pomocí položkového rozpočtu náklady na rekonstrukci stávající mateřské školy (I. stavební etapa) a náklady na nástavbu a přístavbu stávající mateřské školy (II. stavební etapa). U druhé varianty počítá náklady na odstranění celé stávající mateřské školy a postavení zcela nové mateřské školy pomocí technicko hospodářských ukazatelů. V závěru pak posuzuje zjištěné skutečnosti. Diplomová práce řeší aktuální problematiku a splnila svůj hlavní cíl. V práci postrádám trochu více komentářů k řešené problematice. Úroveň diplomové práce je až na nějaké drobnosti v pořádku. Diplomovou práci doporučují k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění cíle a rozsahu zadání B Studentka splnila cíl diplomové práce.
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem A Teoretická část je zpracována na velmi pěkné úrovní.
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody C Úroveň zpracování analytické části je na dobré úrovni. V praktické části se objevuje pár nepřesností. Doporučuji položky v položkovém rozpočtu vztahující se k nakládání se stavební sutí dávat vždy do samostatného stavebního dílu D96 přesun suti a vybouraných hmot. U I. stavební etapy tomu tak je, ale u II. stavební etapy již ne.
Odborná úroveň diplomové práce B Odborná úroveň diplomové práce je až na nějaké drobnosti v pořádku.
Přínos pro praktické i teoretické využití B Diplomová práce řeší aktuální problematiku a má přínos pro teoretické i praktické využití.
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 B Práce s literaturou je v pořádku, pouze v seznamu použitých zdrojů postrádám legislativní předpisy uvedené v textové části diplomové práce.
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň B Formální uspořádání a popis obrázků, tabulek a grafů je v pořádku. V textu se objevují drobné nedostatky spojené s dodržováním mezer u interpunkčních znamének a ponecháváním předložek na konci řádku.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Doležalová, Monika

Diplomové práce se zabývá posouzením rekonstrukce mateřské školky a její případné nové výstavby z pohledu vynaložených investic na realizaci těchto staveb. Pro splnění úkolu si studentka vybrala konkrétní mateřskou školku v Blažovicích. Studentka popsala stávající stav objektu a u varianty rekonstrukce, kterou rozdělila do dvou etap výstavby, uvedla rozsah nutných stavebních činností a zpracovala položkový rozpočet. Pro obě varianty (rekonstrukce a novostavba) pak vyhotovila propočet ceny podle cenových ukazatelů. V závěru výsledné hodnoty porovnává. Diplomovou práci doporučuji k obhajobě s navrženým hodnocením „D“.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Úplnost vypracování D Diplomová práce je vypracována v souladu se zadáním, avšak pro posouzení investic v případě varianty nové výstavby je zde pouze jeden výpočet technickohospodářským ukazatelem (pro část demolic je rozpočet). V závěru uvedené celkové posouzení výhod a nevýhod obou variant mělo být propracovanější.
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce D Studentka zvolila velmi zjednodušený přístup, kdy u novostavby využila pouze ocenění dle THU. Pro variantu rekonstrukce provedla ocenění jak položkovým rozpočtem, tak podle THÚ, které však nepřizpůsobila rozsahu prováděných prací (bez úpravy cenových podílů stavebních dílů).
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody D Pro ocenění nové výstavbu školky mohla studentka použít více metod, pokud nebylo možné vypracovat položkový rozpočet z důvodu absence projektové dokumentace.
Obtížnost a správnost řešení D Celá práce je velmi stručná, bez podrobnějšího popisu posuzovaných variant, použitých metod a způsobu výpočtů.
Přínos pro praktické i teoretické využití D Diplomová práce vychází z reálného prostředí, jako informační zdroj pro majitele mateřské školky může sloužit pouze omezeně, obecné využití není.
Odborná jazyková úroveň C Odborná jazyková úroveň je průměrná.
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky B Grafická úprava je na dobré úrovni.
Navrhovaná známka
D

Otázky

eVSKP id 116151