NOHEL, R. Vliv klimatických podmínek na adhezi v kontaktu kola a kolejnice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.
Význam této práce spočívá ve stanovení kvalitativních závislostí pro posouzení vlivu teploty a vzdušné vlhkosti na adhezi v kontaktu kola a kolejnice při různé úrovni kontaminace. Více úsilí mohlo být věnováno stanovení vlivu teplot pod bodem mrazu. V porovnání se současnými publikovanými vědeckými výsledky jsou nicméně výsledky autora na velmi dobré úrovni a mohou tvořit základ publikace do časopisu s IF. Vlastní textová část je na dobré úrovni. Velmi pozitivně hodnotím rešeršní část a práci s literaturou. Během řešení práce bych ocenil větší samostatnost studenta. Předkládanou diplomovou práci doporučuji k obhajobě a navrhuji celkové hodnocení známkou velmi dobře/B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Předložená diplomová práce s názvem „Vliv klimatických podmínek na adhezi v kontaktu kola a kolejnice“, kterou vypracoval Bc. Rostislav Nohel se věnuje přípravě, realizaci a vyhodnocení série experimentálních měření, jejichž cílem bylo zmapovat vliv řady faktorů na velikost adheze mezi kolem a kolejnicí. Práce je členěna do sedmi kapitol, kdy první dvě jsou věnovány přehledu aktuálního stavu poznání v dané problematice, stanovení cílů práce a postavení pracovní hypotézy. Další kapitoly jsou věnovány popisu použitých metod měření, prezentaci výsledků experimentů, diskusi nad výsledky a závěrečnému shrnutí. Student před zahájením prací provedl obsáhlou literární rešerši, kdy na základě jejích závěrů naplánoval a realizoval sérii experimentálních měření. Hlavním obsahem diplomové práce je realizace velkého množství experimentálních měření adheze při podmínkách simulující různé klimatické podmínky a různé fyzikální podmínky při valení kola po kolejnici. Pan Nohel následně zpracoval naměřená data do přehledných skupin a grafů, ze kterých jsou patrné výstupy všech měření a jejich vzájemné souvislosti. Na závěr pak student získané výsledky podrobil poměrně podrobné diskusi ohledně jejich relevance a objektivity. Diplomová práce je psána jasně a srozumitelně, kdy má přehledné a logické členění. Jazyková a grafická úroveň práce je vysoká, stejně tak práce studenta s literárními prameny. V tomto bodě bych měl drobnou výtku, a to že prezentované obrázky a grafy byly zbytečně malé, což je pro čtenáře poněkud nepohodlné. Pro komplexnost práce mi pak v úvodní kapitole chybělo stručné představení Hertzovy teorie, na kterou se v textu často odkazuje. Diplomovou práci i přes výše uvedené připomínky považuji za velmi kvalitní, kdy student předvedl schopnost systematického řešení technické úlohy, pečlivost a znalost potřebnou pro vyhodnocení výsledků experimentů a dostatečný nadhled potřebný pro jejich kritické zhodnocení. Svou práci byl student schopen následně transformovat do kvalitního odborného textu. Na základě výše uvedeného proto navrhuji práci klasifikovat stupněm výborně/A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 100716