KRATOCHVILOVÁ, L. Analýza systému managementu znalostí ve vybrané firmě a návrh změn [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.
Předložená diplomová práce se zabývá analýzou současného stavu systému managementu znalostí ve vybrané firmě, jeho zhodnocením a návrhy na změny. Práce je na velmi dobré odborné i formální úrovni. K formální stránce mám pouze připomínku k uvádění zdrojů ke všem grafům a to i přesto, že se jedná o vlastní zpracování. Práce je doplněna přehlednými obrázky, tabulkami, grafy a přílohami. Po jazykové stránce je práce bez připomínek. Celkově práce odpovídá podmínkám zadání a naplňuje definovaný cíl. Otázky k obhajobě: Jaká opatření byste navrhla na minimalizaci Vámi identifikovaného kritického rizika č. 5 – neochota zaměstnanců sdílet znalosti? Jak na Vaše návrhy reagoval management firmy?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B |
Předložená diplomová práce zabývající se analýzou systému managementu znalostí ve společnosti Deloitte a návrhem změn odpovídá svou strukturou a obsahem řešené problematice. Práce je na velmi dobré typografické úrovni, informace jsou přehledně rozděleny do jednotlivých kapitol a odstavců. Odborná úroveň práce je také velmi dobrá, popisující aktuální trendy a problémy, které velké společnosti musí řešit, nebo je trápí. Teoretický základ, na kterém autorka staví, je dostatečný. Popis vybrané společnosti Deloitte, u které se autorka zabývá možnými zdokonaleními sdílení znalostí je velmi intenzivní a podrobný a dokladuje hlubokou znalost vnitrofiremních procesů, technologií a způsobů komunikace mezi zaměstnanci. Také popisuje jejich hodnocení, zaškolování a sdílení zkušeností a z pohledu hodnotitele tento popis odpovídá aktuálnímu stavu znalostního řízení společnosti. Vzhledem k množství uvedených informací může však být pro neznalého čtenáře složitější se v textu napoprvé zorientovat. Jazyk práce je jasný a srozumitelný, autorka však užívá občasných slangových výrazů, což je způsobeno korporátním prostředím, ve kterém se pohybuje a kde jsou tyto výrazy také hojně užívány. Po provedených analýzách autorka přináší návrhy řešení a jejich přínosy v různých intervenčních oblastech, které by společnost měla využít či procesně zdokonalit. Současně jsou zde navrženy i jednotlivé kroky a fáze pro implementaci navrhovaných opatření. Práce nepřináší jednoduchý závěr, ale je intenzivním popisem a návodem či řešením, jak u společností typu Deloitte, tzn. u velkých nadnárodních společností poskytujících profesionální služby, zdokonalit pomocí konkrétních dílčích kroků a opatření problematiku znalostního managementu a sdílení znalostí mezi zaměstnanci. Tyto závěry a řešení jsou pro společnost zřejmé, nicméně jejich implementace a efektivní využití je dlouhodobým procesem vyžadujícím investice nejen finanční, ale především časové a motivační.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | B |
eVSKP id 142959