MRKVA, F. Hybridní a elektrické pohonné agregáty nákladních automobilů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Bakalářská práce pana Mrkvy je zaměřena na shromáždění informací v oblasti užití hybridních a elektrických pohonů v konstrukci nákladních vozidel, přičemž cílem je přehledně zmapovat soudobé trendy v této oblasti, a to z hlediska konstrukce, funkcionality a ekonomičnosti provozu. Práce je rešeršního charakteru s jasně patrným vlastním vyvozením hodnocení a závěrů. Student při zpracování práce postupoval systematicky, pravidelně konzultoval, přičemž na konzultace byl vždy připraven. Pozitivně zároveň hodnotím vlastní iniciativu a proaktivní přístup k řešení tohoto tématu. Student prokázal schopnost nastudování zadané problematiky, zpracování a vyvození závěrů. Cíle práce byly splněny, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce je rešeršního charakteru, zabývá se tématikou hybridních a elektrických pohonných agregátů, užívaných v nákladních automobilech a má 72 stran. Student se v práci nejprve věnuje klíčovým funkčním celkům, užívaným v konstrukci hybridních a elektrických pohonů. Dále jsou uvedeny jednotlivé koncepční varianty, rozdělené dle stupně hybridizace, doplněny o konkrétní ukázky jednotlivých výrobců. Autor zde okrajově zmiňuje i možnosti dodatečné hybridizace stávající flotily nákladních automobilů. Část věnovaná elektrickým nákladním vozidlům přehledně shrnuje koncepční a konstrukční řešení převodových ústrojí, opět včetně ukázky výběru konkrétních výrobců, je zároveň doplněna o kapitoly týkající se vodíkového pohonu. Práce je přehledně zpracována, logicky rozdělena a obsahově vyvážena. Pozitivně hodnotím zpracování vlastních schémat pohonných řetězců a množství konkrétních technických parametrů uvedených k vybraným funkčním celkům. Kapitola vlastního zhodnocení, jež je obsažena na 4 stranách, dokládá, že student prokázal schopnost nastudování, zpracování dané problematiky a následného vyvození závěrů. Práce je psána čtivou formou s malým množstvím gramatických a stylistických chyb. Cíle práce byly splněny, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 148762