HUK, V. Akumulátory elektromobilů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Bakalářská práce pana Huka je rešeršního charakteru o délce 43 stran. Student práci zpracovával pod časovým tlakem, kdy ke konzultacím došlo až v závěrečné fázi zpracování práce. Z výše uvedeného důvodu nebylo možné dosáhnout lepšího výsledku. Práce popisuje konstrukční řešení akumulátorů elektrických vozidel, v první části práce autor popisuje obecné požadavky na trakční akumulátor včetně legislativních požadavků. Dále se autor věnuje popisu konstrukčních řešení používaných v elektromobilech, včetně článků, které je možné použít pro sestavení battery packu. Práce čerpá částečně z vědeckých článků a z části z komerčních internetových stránek. Celkově se autor věnuje tématu relativně povrchně, což pravděpodobně vyplývá z časové tísně při zpracování. Z hlediska stylistické úrovně je práce průměrná, totéž se týká logického uspořádání a struktury práce. Autor na základě zpracovaných informací vyvozuje logické závěry a uvědomuje si souvislosti. Práci doporučuji k obhajobě
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | |||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | |||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Bakalářskou práci pana Huka napsanou na 46 stranách lze rozdělit na dva základní celky. V první části se věnuje akumulátorům elektromobilů a ve druhé komponentům akumulátorů. Na úvod jsou stanovené požadavky na akumulátor a jsou dále rozebírány. Následně jsou doplněné informace ohledně legislativy zabývající se akumulátory a konstrukčním řešením u jednotlivých výrobců. Druhá část se zabývá komponentami akumulátorů od článků a jejich chemického složení po jednotlivé systémy akumulátoru. V práci se v úvodu vyskytují zavádějící informace, které však nejsou podloženy zdroji a jedná se tak o přesvědčení autora čistě na základě propagandy a manipulace médii. Vyskytují se zde nevhodné výrazy síly, místo energie, drobné chyby v překladu anglických termínů, např. tepelný únik a záměna karoserie za podvozek. Zvolená struktura práce se zdá být chaotická, jelikož na začátku jsou vhodně uvedeny požadavky na akumulátory, ale jednotlivé podkapitoly jsou nesourodé a často bez závěrů autora. Logickým uspořádáním práce by bylo začít popisem nejmenších celků, bateriových článků, a postupovat přes moduly až k celému akumulátoru. Umístění popisu jednotlivých koncepcí akumulátorů elektromobilů do první části zhoršuje přehlednost. V práci se vyskytují jen drobné formální a stylistické nedostatky, například umístění dvou nadpisů za sebe a zarovnání obrázku 17.Práce popisuje používané technologie při návrhu akumulátorů elektromobilů. Při srovnání jednotlivých typů článků se zde vyskytují srovnání a závěry autora, u jiných kapitol toto bohužel chybí. Jedná se tak pouze o souhrn dostupných informací bez vlastního zhodnocení. Cíl práce na rešerši byl splněn, ale druhý bod byl jen velmi povrchně zmíněn u jednotlivých konstrukcí akumulátorů na konkrétních vozech. Práce splňuje všechny náležitosti nutné pro obhajobu a práce může být obhájena.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | D | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 149361