HUK, V. Akumulátory elektromobilů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Janoušek, Michal

Bakalářská práce pana Huka je rešeršního charakteru o délce 43 stran. Student práci zpracovával pod časovým tlakem, kdy ke konzultacím došlo až v závěrečné fázi zpracování práce. Z výše uvedeného důvodu nebylo možné dosáhnout lepšího výsledku. Práce popisuje konstrukční řešení akumulátorů elektrických vozidel, v první části práce autor popisuje obecné požadavky na trakční akumulátor včetně legislativních požadavků. Dále se autor věnuje popisu konstrukčních řešení používaných v elektromobilech, včetně článků, které je možné použít pro sestavení battery packu. Práce čerpá částečně z vědeckých článků a z části z komerčních internetových stránek. Celkově se autor věnuje tématu relativně povrchně, což pravděpodobně vyplývá z časové tísně při zpracování. Z hlediska stylistické úrovně je práce průměrná, totéž se týká logického uspořádání a struktury práce. Autor na základě zpracovaných informací vyvozuje logické závěry a uvědomuje si souvislosti. Práci doporučuji k obhajobě

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Vlastní přínos a originalita
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací C
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Šebela, Kamil

Bakalářskou práci pana Huka napsanou na 46 stranách lze rozdělit na dva základní celky. V první části se věnuje akumulátorům elektromobilů a ve druhé komponentům akumulátorů. Na úvod jsou stanovené požadavky na akumulátor a jsou dále rozebírány. Následně jsou doplněné informace ohledně legislativy zabývající se akumulátory a konstrukčním řešením u jednotlivých výrobců. Druhá část se zabývá komponentami akumulátorů od článků a jejich chemického složení po jednotlivé systémy akumulátoru. V práci se v úvodu vyskytují zavádějící informace, které však nejsou podloženy zdroji a jedná se tak o přesvědčení autora čistě na základě propagandy a manipulace médii. Vyskytují se zde nevhodné výrazy síly, místo energie, drobné chyby v překladu anglických termínů, např. tepelný únik a záměna karoserie za podvozek. Zvolená struktura práce se zdá být chaotická, jelikož na začátku jsou vhodně uvedeny požadavky na akumulátory, ale jednotlivé podkapitoly jsou nesourodé a často bez závěrů autora. Logickým uspořádáním práce by bylo začít popisem nejmenších celků, bateriových článků, a postupovat přes moduly až k celému akumulátoru. Umístění popisu jednotlivých koncepcí akumulátorů elektromobilů do první části zhoršuje přehlednost. V práci se vyskytují jen drobné formální a stylistické nedostatky, například umístění dvou nadpisů za sebe a zarovnání obrázku 17.Práce popisuje používané technologie při návrhu akumulátorů elektromobilů. Při srovnání jednotlivých typů článků se zde vyskytují srovnání a závěry autora, u jiných kapitol toto bohužel chybí. Jedná se tak pouze o souhrn dostupných informací bez vlastního zhodnocení. Cíl práce na rešerši byl splněn, ale druhý bod byl jen velmi povrchně zmíněn u jednotlivých konstrukcí akumulátorů na konkrétních vozech. Práce splňuje všechny náležitosti nutné pro obhajobu a práce může být obhájena.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání D
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 149361