SLÁDEK, O. Analyzátor RFID signálů jako SW radio na bázi USB DVB-T přijímače [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2015.
Hlavním cílem práce byla implementace SW rozhraní mezi USB DVB-T přijímačem, který je použitý jako univerzální RF přijímač, a vývojovým prostředím Labview. Dalšími cíli byla implementace analyzátoru RFID signálu a jednoduchého spektrálního analyzátoru pomocí dostupných knihoven v Labview. Student tato zadání splnil. V úvodní části práce se zabývá architekturou přijímače, na základě čehož navrhnul v jazyce C SW rozhraní pro komunikaci s Labview, implementoval požadované funkce a okomentoval nežádoucí parazitní jevy a jejich zdroj. Student pravidelně konzultoval průběžné výsledky a zapracovával připomínky vedoucího práce. Nad rámec zadání se zabýval i implementací asynchronního čtení dat z přijímače. Formální připomínky: - V odevzdaném zdrojovém kódu chybí modul DC_averaging.vi. - Zdrojový kód Labview by měl být lépe uspořádaný a přehlednější
Student se v práci zabýval využitím běžně dostupného USB DVB-T přijímače jako levného SDR s důrazem na analýzu RFID signálů. Práce začíná teoretickým popisem a rozborem použitých technologií a hardwaru a poté plynule navazuje vlastní studentovou prací, kterou bylo především naprogramování rozhraní mezi USB DVB-T přijímačem a prostředím LabVIEW a vytvoření analyzátoru RFID signálů ve zmíněném prostředí. Výsledkem práce jsou tedy funkční bloky pro LabVIEW, které umožňují obsluhu a příjem dat z DVB-T přijímače a zmíněný analyzátor RFID signálů. Bohužel se nepodařilo uskutečnit asynchronní čtení dat z přijímače, které nicméně nebylo součástí zadání. Nad rámec zadání student také zrealizoval širokopásmový scanner radiofrekvenčního pásma. Samotná práce je výborně strukturovaná a obsahuje pouze minimální množství drobných překlepů a jiných chyb. Výtku bych měl pouze k tvrzení na straně 21, kde student tvrdí, že k dynamickému rozsahu A/D převodníku nepřispívá znaménkový bit. Celkově student v práci prokázal orientaci v problematice, velmi dobré znalosti analogového i digitálního zpracování signálu, jakožto i praktické dovednosti v podobě programování.
eVSKP id 84629