KOZÁKOVÁ, V. Marketingový mix nového produktu vstupujícího na trh [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.
Při zpracování bakalářské práce projevovala studentka velký zájem o zvolenou problematiku. Její vztah k tématu práce je pak posílen faktem, že se jako grafička spolupodílela na tvorbě vizuálu analyzovaného produktu. To je také viditelné z nadstandardního „designového“ podání doplňujících grafických prvků práce. Z toho pohledu hodnotím kladně předělání obrázků dle vizuálu analyzovaného produktu. Díky tomu pak i teoretické poznatky působí ilustrativněji vzhledem k řešené problematice. Práce vychází ze standardní struktury, využívá standardních metod a vychází z využití znalosti nastavení procesu marketingové komunikace. Kladně hodnotím včlenění teorie týkající se školní didaktiky či psychologie a motivace při uplatnění vzdělávacích her. Škodou je, že práce neobsahuje některá objasnění/potvrzení, proč autorka využila právě konkrétních metod či volila konkrétní přístup k samotným návrhům. Tato objasnění/potvrzení dovedla autorka při osobních konzultacích vždy vhodně a logicky podat. (Jako je např. stanovení doporučené prodejní ceny, kde autorka vychází z metody stanovení na základě konkurence, ale v práci chybí jasné uvedení, proč nebere v úvahu náklady). Dále je také škoda, že autorka pro porovnání neuvedla podrobně propracované konkrétní příklady marketingové komunikace vzdělávacích her, i když toto reálně analyzovala (V práci je však velice vhodně a ilustrativně využito jasného příkladu z aktuální kampaně „Gump“). Stanovení nákladů s pojených s realizací návrhů je v dané chvíli vzhledem k faktu, že není známo, kdo bude vydavatelem analyzovaného produktu velice náročné. Z tohoto důvodu autorka v souhrnu návrhů uvádí pouze základní komunikační prostředky přímo pro místo distribuce – FP VUT v Brně. Výstupy předložené v práci směřují k vytyčeným cílům a jsou prakticky využitelné. Po následující domluvě pak budou dle aktuální situace upraveny a realizovány. Otázky k obhajobě: 1) Která z cílových skupin je podle Vás klíčovou pro prvotní šíření povědomí o analyzovaném produktu? 2) Jak by podle Vás mohlo vypadat představení produktu při vstupu na trh? Doporučovala byste nějakou „představovací“ akci? Jak by podle Vás mohla vypadat a jak by toto mělo být procesně provedené?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Návrhy předložené v práci směřují k naplnění stanovených cílů. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | V práci je využito standardního postupu i analytických metod. Využité metody pak lze vnímat jako adekvátní. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | Autorka v práci prokazuje standardní schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry. V některých částech práce pak bylo vhodné jasněji podložit svá tvrzení tak, jak to autorka dovedla při osobních konzultacích. Bylo by zajímavé jako součást výstupů doplnit práci o schéma navrhovaného procesu marketingové komunikace. | |
Praktická využitelnost výsledků | C | Výsledky práce jsou prakticky dobře využitelné a ve vzájemné následující spolupráci budu po domluvě a dle potřeby případně upraveny a realizovány. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | D | Práce využívá standardní osnovu a obsahuje potřebné formální náležitosti. Terminologie není vždy zcela přesná a jazyková úroveň lze často vnímat spíše jako „hovorová“. Grafické ztvárnění práce je na velmi vysoké úrovni a je zde zřejmé, že se autorka dovede vyjadřovat zejména prostřednictví grafických znázornění. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | E | V práci je využito adekvátních informačních zdrojů. Pozitivně lze hodnotit fakt, že autorka včlenila teoretické poznatky ohledně vzdělávání a her. Bohužel odevzdaná práce z pohledu na citace byla pracovní verzí, kde nejsou citace správně doplněny. |
Předložená bakalářská práce splňuje požadavky, které jsou kladené na tento typ závěrečné práce. Bakalářská práce jako celek dosahuje slabé úrovně z hlediska práce se zdroji a citacemi. I přes zjištěné nedostatky lze práci s uvedenými návrhy považovat jako kvalitní podklad pro nastavení relevantních aktivit v rámci specifikovaného marketingového mixu pro vybraný produkt.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Bakalantka zpracovala bakalářskou práci na dobré úrovni. Jednotlivé návrhy lze považovat za adekvátní při zavádění předmětné deskové hry na trh. Vzhledem k jednotlivým doporučením lze vnímat a jejich zhodnocení lze konstatovat, že bakalářská práce dosáhla stanoveného cíle. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | Zvolený postup řešení bakalářské práce odpovídá zadanému tématu. V rámci zpracované teoretické části uvádí bakalantka marketingový mix jako jeden ze základních pilířů práce. Samotné zpracování bakalářské práce lze označit v jednotlivých částech za kvalitně zpracované. Při zpracování dílčích části došlo k drobným odchylkám, které však nemají významný dopad na dosažené výsledky. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | E | Určitý problém spatřuji v popisu zvoleného segmentu bezu odpovídající argumentace. V rámci analytické části bakalářské práce postrádám vysvětlení podkladů pro výběr uvedených výrobců her (kapitola 3.3). Uvedené popisy nejsou podloženy citací odpovídajícího zdroje. Kladně hodnotím provedení systematického pozorování v místě prodeje a rozhovoru s prodejcem. Uvedené odpovědi však jsou vágně shrnuty v souhrnu provedených analýz (kapitola 3.6) a obsahuje minimální položky z provedených analýz. | |
Praktická využitelnost výsledků | C | Předložené návrhy lze hodnotit z grafického hlediska za velmi zdařilé a s vysokým potenciálem využití. Zásadní problém však vidím v provedeném ekonomickém zhodnocení, kde uvádí bakalantka pouze náklady na výrobu letáků. Již však neuvádí potenciální náklady na použité stojany či předpokládané mzdové náklady. Současně uvádí v návrhové části položky doplňkového prodeje bez uvedení nákladů. V případě stanovení ceny vychází z hodnoty konkurenčních produktů, ale v uvedeném textu nezohledňuje předpokládané výrobní náklady v podobě předběžné kalkulace. | |
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | Z hlediska používané terminologie obsahuje bakalářská práce neodborné či nevhodné pojmy. V případě jazykové stránky používá bakalantka množného čísla, což je způsobené její participací na předmětném produktu. | |
Práce s informačními zdroji | E | Bakalářská práce využívá v zásadě relevantní zdroje, a to jak pro teoretickou část, tak i praktickou. Pro citaci zdrojů využívá bakalantka harvardský styl, který lze obecně považovat za nejvhodnější pro odborné práce. Jeho použití je však obzvláště v teoretické části práce na velmi slabé úrovni, kde postrádám uvedení roku vydání zdroje. V případě seznamu zdrojů je snížená přehlednost ve špatném řazení - nejsou uvedeny dle abecedy. |
eVSKP id 135236