ŠPÁNIKOVÁ, K. B + B BARCELONA [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Město - místo Topografie a charakter zástavby dnešního údolí Vallcarcy jsou výchozími body koncepčního přístupu. Zastavění objemy různé orientace a tvarů, volné území údolí a jeho trasy komunikace - otevírá možnosti řešení, které na jedné straně má v sobě zapsán "chaotický" způsob vývoje zastavění, ale na druhé straně se odehrává v definovaných mezích. Orientací k trase komunikace, kolmo ke svahu údolí, hierarchie prostorů mezi náměstím-parkem a různorodým měřítkem školních "dvorů", vnitřním a vnějším pohybem mezi objemy školy a jejími prvky programu charakterizující projekt. Je škoda, že orientace (fasáda) tělocvičny nerespektuje logickou trasu údolí-komunikace a její objem nemá stejnou výšku jako bloky učeben, její neprosklená fasáda je v rozporu k jednomu z principů orientace definované koncepčně autorkou. Program školy Jednotlivé funkce a charakter jejich typologií jsou jasně vyjádřeny. Bohatost pohybu komunikacemi a halami vnitřních prostorů se silnou vnější vazbou je jednou ze specifických hodnot.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | Vývoj projektu, zvláště jeho přenesení do dalšího měřítka - z konceptu do vyjádření charakteru a organizace prostorů - vyžadovalo neustálý rytmus práce a hledání odpovědí. Ty si autorka svým postojem dovedla udržet až do závěrečného podání projektu. |
Celkově návrh nepřesvědčivý, těžko zdůvodnitelný. Příliš svévole, málo uvážlivosti.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | D | Urbanistický koncept vyvolává řadu otázek. Volné rozložení nových objektů - bez zřetelné vazby na stávajícízástavbu, zmnožuje kolizní místaa vytváří neřešené vztahy a místa bez zřetelného účelu. Sestava objektů školy působí náhodně, není cítit koncepční záměr. | |
Architektonické řešení | C | Neklidný architektonický výraz odpovídá urbanistické skladbě. Celkem příjemné měřítko rozdrobené sestavy nevyvažuje její problematickou koncepci. | |
Provozní řešení | D | V dispozici je řada problémů vyplývajících především z urbanistického řešení.( Malé odstupy a zřejmě nedostatečné osvětlení učeben.) Dále problémy typologické ( nedostatečné wc, malé šatny u tělocvičny, spojení knihovny a jídelny). | |
Technicko konstrukční řešení | C | Konstrukční řešení bez problémů, i když není všude vyznačeno ( tělocvična). | |
Formální úroveň | D | Formální úroveň pod běžným průměrem ( nedokončené zákresy). |
eVSKP id 31722