HRUBÝ, F. Chování zákazníka v konkrétní oblasti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.

Posudky

Posudek vedoucího

Mráček, Pavel

Autor prokazoval při zpracování angažovanost ve zvolené problematice. Stejně tak byla zřejmá jeho znalost tématu a prostředí. I přes komplikace při zpracování se autorovi podařilo práci dokončit. V návrhové části autor předkládá řadu vhodných praktických doporučení, která jsou však na velice obecné úrovni. Práci, resp. její výstupy bylo vhodné více dopodrobna a konkrétněji rozpracovat. Práce lze vnímat zejména jako prakticky relativně málo přínosná. Může však být případně inspirací či dobrým východiskem pro další analýzy v rámci chování spotřebitelů v dané oblasti. I přes výše uvedené výtky práci doporučuji k obhajobě. Otázky v obhajobě: 1) Jak konkrétně (a proč) doporučujete nastavit SEO pro případ zacílení na zákazníky daného segmentu? 2) Jak se podle Vás dá nastavit komunikační sdělení směřující k cílové skupině daného segmentu, aby se docílilo “wow efektu”?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů E Výstupy práce směřují k naplnění cílů stanovených v zadání. Bohužel však působí velice obecně.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C V práci je zvolen standardní postup řešení a využité metody jsou adekvátní.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry E Autor v práci prokazuje schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry. Podání by však mohlo být jasnější a více (konkrétněji) rozpracované.
Praktická využitelnost výsledků E Výsledky práce jsou prakticky využitelné, ať už z pohledu na výstupy analýz tak na samotná doporučení, která však působí velice obecně. Tato bylo vhodné podrobně rozpracovat.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Práce využívá standardního členění a vhodné terminologie. Zpracování místy vypadá lehce chaoticky a některé obrázky/grafy jsou zbytečně velké (může to i působit, že je to tak účelově z důvodu zvětšení rozsahu práce). Při finálním exportu došlo pravděpodobně k lehkému rozhození celkové práce a obrázků.
Práce s informačními zdroji, včetně citací D Autor v práci využívá adekvátních zdrojů informací. Místy není zcela zřejmé, odkud jsou informace čerpány, což může pramenit z osobních zkušeností autora se zvolenou problematikou.
Navrhovaná známka
D

Posudek oponenta

Mgr.Gabriela Löbel

Závěrečná práce splnila cíle, kterých mělo být dosaženo. Chování zákazníka je jasně vysvětleno a popsáno. Teoretická část popisuje celý proces kupního rozhodnutí a důvody možné k nákupu. Jako nedostatek vnímám, že autor nepoužil například fotografie příspěvků ze sociálních sítí, což by zpestřilo práci samotnou. Jako velké plus vidím, že data pochází z prodeje delšího časového období. Autor prokázal schopnost využít získané poznatky. Práce je logicky členěna a doporučení dávají smysl.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 127611