KHALADZINSKI, K. Aplikace pro podporu výuky barevných modelů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.
Většina mojich komentářů k původní verzi práce pana Kiryla Khaladzinského zůstává v platnosti i pro verzi aktuální. Stále tedy platí, že se studentem jsem naposledy konzultoval 2. března po emailu, ačkoliv byl na obhajobě v červnu vyzván k aktivní konzultaci tématu. Jazykově je práce na velice špatné úrovni, myslím, že autor mohl dát práci k přečtení rodilému mluvčímu; překlepy jsou dokonce i v nadpisech. Text zůstal prakticky tak jak byl, s výjimkou jednoho odstavce navíc na str. 20 a doplněných vzorečků v kapitole 3. Autor stále zaměňuje barevné modely s barevnými prostory. Autor zcela zbytečně práci natahuje pomocí výřezů ze snímků obrazovky. Problémy v apletu Míchání barev, zdá se, přetrvávají. Co se týká programů, na přiloženém CD najdeme jiný obsah než v ZIP archivu, který byl odevzdán do informačního systému. Tento rozdíl není vysvětlen. V práci není uvedeno, co obsahuje složka build a jak s ní naložit. Na webových stránkách autora sice applety do jisté míry dělají, co mají, ale z přiložených kódů není bez dokumentace možné toto replikovat, natož přivést do formy, která by vyhovovala použití při výuce. Chybové hlášky vyskakují v angličtině. Závěrem: je mi líto, že musím ohodnotit práci jako nevyhovující, protože se domnívám, že stačilo docela málo (dvě až tři konzultace), aby se práce přehoupla do přijatelné podoby.
Student Kiryl Khaladzinski zpracoval bakalářskou práci věnovanou tvorbě aplikací pro podporu výuky barevných modelů. Druhá verze práce je však téměř totožná s první verzí, obsahuje pouze minimum změn a převážná většina vytýkaných nedostatků je i ve druhé verzi stále přítomná. Práce je stále na velmi špatné formální i jazykové úrovni. V elektronické verzi chybí strana se zadáním práce. Prakticky celá první kapitola (s výjimkou části 1.6.5) tvořící třetinu celé BP je pouze výtah z [1]. U obrázků v kapitole 1 není uveden zdroj. Student v práci nepoužívá křížové odkazy. Práce s literaturou je opět nedostatečná. V referencích je uvedeno 10 zdrojů, avšak dva z nich ([2] a [9]) nejsou v textu nikde citovány. Navíc 5 z 10 zdrojů je z Wikipedie. K jistému zlepšení došlo v praktické části. Příloha obsahuje zdrojové kódy ke 4 appletům, které jsou spustitelné. Avšak jejich přínos a reálná použitelnost ve výuce je diskutabilní. Umístění čtyř appletů na jednu webovou stránku je přinejmenším nešikovné. Nežádoucí jev u appletu "Míchání barev", kdy u modelů Lab a YCbCr dochází ovlivňováním jednoho kanálu ke změnám i ve zbylých dvou kanálech a který byl vytýkán v předchozím posudku, je stále přítomný a v teoretické části není diskutován. Dále pak applety "Barvení šedotónových obrazů" a "Převod barevného obrazu na šedotónový" fungují pouze na uvedené webové stránce, nikoliv však v odevzdané příloze bakalářské práce. Tato skutečnost není v textové části komentována. Z výše uvedených důvodů hodnotím práci 40/F a nedoporučuji ji k obhajobě.
eVSKP id 112921