TAŤÁK, M. Vstupní analogová část spektrálního audio analyzátoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.
Předložená bakalářská práce se zabývá návrhem vstupní filtrační části spektrálního analyzátoru pracujícího v kmitočtové oblasti audio signálů. Jedná se o téma, které si student vpodstatě navrhl sám a pracoval na něm zcela samostatně s minimem konzultací. Kromě tohoto filtru byla navržena a ověřena i řada dalších, podpůrných obvodů. Jedná se o ryze konstrukční práci, přičemž z prezentovaných výsledků je zřejmé, že navržené zařízení je funkční. Podle mého názoru je zvolená koncepce řešení zajímavá, v závěru student kriticky vyhodnocuje její výhody i nevýhody. V práci student na několika místech (například kapitola 4.4.1) navrhuje možná vylepšení funkčního vzorku. Otázkou zůstává, proč nebyly tyto změny aplikovány. Slabinou práce je manuální část, která je spíše průměrná. Po formální stránce je práce napsána podrobně, přehledně a neobsahuje ani gramatické chyby zásadního charakteru. Schémata by bylo vhodnější překreslit, v návrhovém prostředí eagle je totiž schematická značka induktoru stejná jako rezistoru (obrázek 4.9). Pro časovou analýzu je nutné nastavit menší krok výpočtu, než je tomu například na obrázku 4.5. Přeladitelnost filtru na obrázku 3.14 by bylo vhodnější zobrazit prostřednictvím funkce Center Frequency a možnosti Performance Analysis.
Bakalářská práce se věnuje komplexnímu návrhu a konstrukci vstupní části spektrálního audio analyzátoru. Práce je přehledně členěna do čtyř kapitol, úvodu a závěru. Po formální stránce je práce na velmi dobré úrovní, neobsahuje velké množství gramatických chyb. Návrh celého zapojení je podepřen simulacemi v programu PSpice. Z množství odvedené práce je zřejmé, že student danou problematiku dobře chápe. Za drobnost lze považovat špatná volba kroku v časových simulacích (např. obr. 3.9, nebo obr. 4.5). Ve schématech jsou induktory značeny značkou pro rezistory, což působí nepřehledně. Osobně bych ocenil hlubší teoretický rozbor navržených řešení. Přiložené podklady pro výrobu působí přehledně. Avšak schémata přiložená v práci (A.1 a A.2) jsou nečitelná. Velice kladně hodnotím, že jsou v práci přehledně analyzovány silné a slabé stránky konkrétních řešení. Často student kriticky hodnotí slabiny svého návrhu a navrhuje zlepšení. Otázkou je, proč nebyly zpracovány již v samotné práci. Zadání práce dle mého názoru bylo splněno, proto práci doporučuji k obhajobě.
eVSKP id 70444