DRÁBKOVÁ, H. Technika inteligentních školních budov [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.

Posudky

Posudek vedoucího

Štětina, Josef

Obsahem práce je technika inteligentních školních budov. Text práce je velmi stručná má 26 stran. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text, ale je vytištěna jednostraně v rozporu se směrnicí Rektora o závěrečných pracích. Studentka pracovala až příliš samostatně, což se projevilo na kvalitě práce. Studentka k práci využila řady zdrojů zejména internetových. Zdroje správně citovala, ale lze konstatovat, že většina textu je převzata z citovaných materiálů. Bohužel se v práci nevěnuje ekonomice provozu. Studentka prokázal schopnost samostatné práce, splnila hlavní podmínky zadání, práce obsahuje všechny náležitosti, a proto ji doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání D
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací C
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
D

Posudek oponenta

Mauder, Tomáš

Bakalářská práce Technika inteligentních budov se zabývá regulací spotřeb energií a jejich integrací do školních budov. Stručně charakterizuje problematiku vytápění, větrání, klimatizace a osvětlení integrovaných do centrálního řídícího prvku. Bakalářská práce rovněž popisuje jednotlivé výrobce těchto systémů. Dále jsou vymezeny specifika provozu základních středních a vysokých škol. Na závěr práce jsou zhodnoceny ekonomické aspekty inteligentního provozu a ukázka dvou realizací inteligentního provozu. Práce po formální stránce obsahuje 26 stránek, na kterých je rozděleno 9 kapitol. Toto členění pak způsobuje rozložení některých kapitol na stránku až dvě, což nevypadá stylisticky dobře. Rovněž je práce tištěná jednostranně, tedy proti doporučení Pokynu děkana FSI č. 6/2009. Po grafické stránce práce občas trpí nekvalitními obrázky, např. str. 6, 7, 15. Práce s citacemi je zvládnutá poměrně dobře, nicméně bohužel prakticky všechny uvedené zdroje citují internetové odkazy. Přestože se práce, jak uvádí její název, zabývá školními budovami, je zde uvedena pouze jedna školní stavba s inteligentním systémem. Zřejmě by jich mohlo být uvedeno více.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita E
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry D
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
D

Otázky

eVSKP id 50605