KALÁB, P. Akumulátorový blok pro elektrickou sekačku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Vorel, Pavel

Student konstruoval bateriový blok pro elektrickou sekačku, která byla řešena v jiné současně probíhající diplomové práci. Student v dostačující míře využíval konzultací, také spolupracoval se studentem Bc. Janem Picmausem, který konstruoval vlastní sekačku. Bateriové bloky byly úspěšně zkonstruovány a jsou funkční. Student má bohužel poněkud horší znalosti z oblasti elektroniky, což je zřejmé z práce. Rozsah textu je i na poměry bakalářské práce poněkud malý, neuškodilo by některé kroky a úvahy více vysvětlit. Navrhuji hodnocení B.

Navrhovaná známka
B
Body
82

Posudek oponenta

Folprecht, Martin

Student Pavel Kaláb vypracoval bakalářskou práci na téma "Akumulátorový blok pro elektrickou sekačku". Práce je rozdělena na několik částí. V první části je shrnuta historie vývoje Li-Ion akumulátorů, na ni navazuje popis vlastností článků, jejich chování při nabíjení a vybíjení a popis vestavěných ochran. V další části jsou popsány systémy zajišťující balancování článků (BMS obvody), a to jak pasivní, tak i aktivní. Následuje jádro práce věnované vlastnímu návrhu akumulátorových bloků a příslušných BMS obvodů. Poslední částí je měření vlastností realizovaných bloků. Jednotlivé body zadání byly splněny, jak je zřejmé z přiložených tabulek, grafů a fotografií. Práce bohužel vzbuzuje dojem, jako by byla psána "na poslední chvíli" a autor si ji po sobě ani nepřečetl. Úvod připomíná spíše abstrakt. Vyskytují se v ní gramatické chyby (...z provozu vyplívá zkušenost...) a řada nevhodných tvrzení (...článek musíme nabíjet řádově miliampérama..., ...nenaformátovaného článku..., ...zařízení se používá v bateriových packách..., K přenosu energie mezi články se používají tranzistory(...) a mezi tranzistory jen cívka., ...schéma typu buck..., ...elektor sekačky, logická necitlivost, atd.). Některé obrázky mají české popisky, jiné anglické, a vyskytuje se i kombinace obou jazyků v jednom obrázku. Grafy 5-1 a 5-2 by mohly vypadat lépe. Odstavce v kapitole 3.2.1 by mohly být rozlišeny odrážkami. V práci je pro elektrickou energii použit symbol P, který se ale běžně používá pro činný výkon, což může být matoucí. Jednotky fyzikálních veličin jsou místy psány stojatým písmem, jinde pro změnu kurzivou. V rovnicích je jako symbol násobení používána hvězdička (*). Nebudu zde vyjmenovávat všechny nedostatky, neboť jejich výčet by byl ještě dlouhý. Navzdory nedostatkům a celkovému dojmu práci doporučuji k obhajobě. Hodnotím ji 65 body, tedy známkou D.

Navrhovaná známka
D
Body
65

Otázky

eVSKP id 134978