MUŠKOVÁ, M. Lázně + [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2016.
Mária Mušková je velmi talentovaná studentka, jejíž specifický pohled na současnou architektonickou tvorbu má velký potenciál se v budoucnu rozvíjet v osobitý styl vymykající se běžným šablonám. V rámci své bakalářské práce byla ochotná jít ze své vlastní iniciativy za rámec úkolů, které jí ukládalo zadání. Věřím, že v budoucnu si Mária najde svou vlastní cestu, která bude inspirativní i pro další lidi v jejím okolí. Svůj záměr byla v bakalářském projektu schopná vystavět od prvotních argumentů až po odpovídají grafické zpracování. Její práci hodnotím známkou A97.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | 100 | Student přistupoval k projektu zodpovědně a s velkým zájmem a pracovním nasazením. |
Málokteří studenti na FA v Brně přistupovali ke své bakalářské práci s takovým zápalem, jako právě skupina Lázně+, kteří si nejen našli vlastní téma, ale také vedli dlouhé diskuze k programovému využití. Dovoluji si tvrdit, že skupina v ateliéru Honzy Kristka strávila ve škole nad projektem nejvíce času.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | Historické objekty byly předem daný. Urbanismus tak nelze hodnotit. Snad jen nové přístupové cesty či okolní parkové úpravy. Vnitřní programová náplň, usilovné hledání a prožívání tématu na vlastní kůži má společenský přesah a neomezuje se pouze řešenou parcelu, což dokládá dílčí projekt “second skin“ spojený s performance ve veřejném prostředí. | |
Provozní řešení | A | Většinou se pracuje ve zdech stávajícího objektu. Drobnými stavebními zásahy se provoz ujasňuje. Na hodnotné historické prvky (nika, schodiště) se naopak upozorňuje. V sevření stávajícího domu nelze prostorem plýtvat. Je dbáno na uměřenou efektivitu provozu. Někdy je provoz až příliš scénografický. | |
Technicko konstrukční řešení | A | Z velké míry se využívá stávajících konstrukcí, které by v některých místech musely být výrazně posíleny (viz. dlouhý eskalátor na střechu). Konstrukční detail celé fasády je řešen detailně, ale opět není jasné, která část je původní a která nově navrhovaná. | |
Architektonické řešení | A | ejsilnější je myšlenka, která byla prostřednictvím vlastních prožitků a odborných konzultací interpretována do návrhu. Cíleně v přebujelých formách. Vzhledem k fyziognomii převážné většiny uživatelů, bylo třeba uvažovat, že klasická typologie se bude muset násobit určitým koeficientem, aby si v šatnách nepřipadali diskriminovaní. Stupňovitá forma má v řezu evokovat víceposchoďový dort. Sladká zahrada naopak krajinu Willyho Wonky. Pro lepší názornost bylo lepší sáhnout po výrazovém slovníku Erwina Wurma. | |
Formální úroveň | A | Poněvadž se jedná o rekonstrukci dvou budov, bylo byl dobré ve výkresech naznačit, která konstrukce byla zachována a která nově přistavěna. Růžové linie výkresů možná nejvhodněji reagují na řešené téma obezity, ale pro běžné čtenáře jsou čáry špatně čitelné. Vážně míněné téma je zobrazeno formou kýče a lá Starck, který může konvenovat vkusu většiny, ale jiný Francouz Nouvel, že výrazná obrazivost nemusí znamenat slevu z nároků. |
eVSKP id 94339