VAŘEJKA, T. Realizovatelnost plánů dekarbonizace EU z pohledu produkčních kapacit [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Cílem práce je zpracovat kritickou studii realizovatelnosti plánů dekarbonizace EU. Jedná se o aktuální téma, s jehož návrhem přišel sám diplomant. Tato skutečnost se pozitivně projevila v zájmu, se kterým téma zpracovával. Po celou dobu řešení pak student pracoval samostatně, dostudovával danou problematiku a práci předkládal ke konzultacím. Samotná práce nabízí požadovaný kritický pohled na realizovatelnost plánů dekarbonizace v EU a ČR, kdy pro oblast ČR zpracoval student vlastní dekarbonizační scénář, který vychází ze získaných poznatků a dostupných podkladů. Tento scénář také kriticky zhodnotil s ohledem na dostupné výrobní a instalační kapacity, stejně jak to učinil pro scénáře navržené v rámci EU. Zpracováním daného tématu diplomant prokázal schopnost samostatné práce při řešení zadaného problému a schopnosti kritického a analytického myšlení. Student splnil cíle zadání a práci tak doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Z pohledu celkového hodnocení práce je třeba glorifikovat aktuálnost řešené problematiky, která je citlivým bodem z mnoha pohledů, dlouhodobě analyzovaným a dosud s dost nejasným směřováním nejen z pohledu ČR, ale zejména z pohledu EU. Dané téma je prvotřídní a nachází uplatnění i v praxi z pohledu analyzovaných textů, či samotného studenta. Způsob, jakým student přistoupil k danému zadání diplomové práce byl vhodný, jednalo se o rešeršní aktivity, z nich vyvozené závěry, doplněné o možnosti řešení s následnou volbou daného řešení. Z pohledu metodického postupu je vše v pořádku. Z pohledu věcného, dané problematiky, se student mohl věnovat více některým klíčovým parametrům pro dekarbonizaci, které byly přímo uvedeny v zadání práce (flexibilita a další primární zdroje energie), a to je akumulace energie ve spojení s OZE a alternativy k velkým jaderným blokům, které mohou řešit končící uhelné provozy vyrábějící jak elektřinu, tak teplo. Kalkulace potřebné produkce z pohledu FVE a VTE v rámci EU a navíc TČ a biometanu jsou číselně správně, taktéž z pohledu výrobních kapacit. Z pohledu formálního patří daná práce k těm lepším.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 152416