BARIČIAK, P. Dálková pásová doprava [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
V první a ve druhé kapitole student shrnuje rešeršní poznatky okolo konstrukce pásových dopravníků. Ve třetí kapitole se student zabývá základními konstrukčními komponenty pásového dopravníku. V čtvrté kapitole je blíže přiblíženo koncepční řešení a funkční výpočet pásového dopravníku. Dále je v práci podrobně popsán návrh komponent a dokumentace výpočtů. Výpočtová dokumentace je v rámci zadání splněna. Mimo výše uvedeného je v práci i několik dalších nedostatků formálního charakteru. Konkrétně se jedná o: - časté typografické chyby, - špatně jazykově formulovaný výčet s použitím vzorců a nedefinováním zkratek v textu od str. 23 po str. 47. Předložená práce má i přes některé formální nedostatky celkově velice dobrou úroveň a je v souladu se zadáním. Pan Petr Baričiak prokázal ve své bakalářské práci odpovídající zkušenosti a znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce či pokračování v dalším stupni vysokoškolského studia a doporučuji tuto práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Student se ve své závěrečné práci zabývá koncepčním návrhem dálkového pásového dopravníku pro dopravu pískovce. Délka a dopravní množství odpovídá dálkové dopravě v těžební oblasti. V rešeršní části student popisuje jednotlivé komponenty pásového dopravníku, pro které má mnoho podkladů v dostupných literaturách. K rešeršní části mám převážně formální výhrady: -Použití starých obrázků nevalné kvality (obr. 2., 3., 6., 8. i 9.), přitom existuje mnoho literárních podkladů s obdobnými obrázky s kvalitou pro 21. století. -Časté nevhodné vyjadřování, kdy student mění charakter stylu psaní (str. 14., … 23.) -V kapitole 2.6.2 a 3 nejsou odkazy na obrázek 9. Práce pokračuje stěžejní částí práce v kapitole 4. Zde student postupuje podle platného standardu ČSN ISO 5048, takže není kam invencí uhnout a není zde moc prostoru pro originalitu. V kapitole 5. student opět provádí analytický výpočet podle výše uvedené metodiky. V kapitole 6. je uveden pevnostní výpočet vybraných konstrukčních dílů, provedený analyticky. Zde student mohl uplatnit znalosti ze studia prvního stupně technické univerzity. Kapitolou 7. „konstrukční řešení“ jsou studentem dořešeny veškeré dílčí volby komponent pásového dopravníku, přičemž některé parametry mne do jisté míry překvapily. V přílohové části práce doložil student převážně velké množství katalogových listů, především válečků, motoru atd. Výkres sestavy dopravníku mne do jisté míry zklamal. Vzhledem k velkému množství řešení pásových dopravníků na VUT si mohl student do jisté míry zjistit požadavky na kvalitní výkres sestavy. Postrádám zde požadavky kotvení stojek rámu a rozteče sekcí rámu a případně i jeho výkres. Po tematické stránce je práce přínosná. Doporučuji tuto práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 149127