KUDRAČOVÁ, D. Analýza postojů a motivace budoucích absolventů k založení vlastního podnikání na základě push-pull teorie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.
Diplomová práce si klade za cíl popsat faktory, které se podílejí na rozhodnutí studentů vysoké školy pro vlastní podnikání či pro to být zaměstnán, a navrhnout zlepšení pro kariérní centra podporující podnikání. Pro výzkum různých motivů tohoto rozhodování diplomantka zvolila ne zcela běžnou push-pull teorii, kterou (spolu s dalšími) v teoretické části práce popisuje. Teoretická část obsahuje velké množství relevantních zahraničních zdrojů, u českých citací bych ocenil více vlastních komentářů a méně přímých citací. Analytická část je tvořena převážnou většinou interpretací výsledků z dotazníku vlastní konstrukce. U něj bych chtěl ocenit větvení a podmínkovost otázek, které méně zatěžují respondenty. Vyhodnocení každé otázky je detailní s doložením statistických rozdílů v přílohách. Návrhy pokrývají celou šíři analyzovaných výsledků, u některých (konkrétně u koučingu a mentoringu) mám mírné pochybnosti o jejich dostatečné časové dotaci (vyšší časová dotace by zase návrh neúměrně prodražila), podobně pak vnímám i finanční odhad u návrhu Tvorby podnikatelského seriálu. Celkově práci považuji za velmi zdařilou, velmi si také cením samostatnosti, s jakou diplomantka při zpracování diplomové práce postupovala. Otázka k obhajobě: jako jeden z návrhů máte uveden koučing a mentoring, oba poměrně nákladné. Existuje podle Vašeho názoru skupina lidí, kteří by byli ochotni tento koučink/mentoring poskytnout bez nároku na finanční odměnu?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | A |
Studentka předkládá zajímavé a velmi současné téma. Její empirický výzkum patří k nejcennějším částem práce. Návrhová část je naznačená a vyžadovala by hlubší zacílení. Odkazy na výzkum z afrického kontinentu má omezenou vypovídací hodnotu vzhledem ke zcela odlišné kultuře i socio-ekonomické situaci. Otázka k obhajobě: Na několika místech (např.str50) uvádíte vysoké bariéry pro vstup do podnikání. Česká republika je známá snadnými podmínkami pro založení podniku. Které bariéry máte na mysli?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | B |
eVSKP id 133158