SCHELLE, I. Experimentální ultrazvuková měření pomocí LabView [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
Student pracoval na zadaném tématu od počátku a soustavně mu věnoval. Během řešení projektu se však objevil jeden zásadní problém spočívající v nesnadném zajištění komunikace mezi měřícími kartami. Tento problém se podařilo diplomantovi vyřešit až v pozdní fázi projektu. Úsilí a čas, který věnoval tomuto řešení, však bylo značné. Tím byla experimentální část projektu posunuta až na samotný závěr a tak naměřené výsledky jsou pouze orientační a slouží k ověření základní předpokladů o chování kontrastních látek. Po praktické stránce diplomant ukázal, že je schopen samostatné tvůrčí činnosti. Problém se u něj objevuje u vyjadřovacích schopností psaného slova a teoretickém pochopení prakticky realizovaných postupů. Student prokázal, že je schopen samostatně nastudovat danou problematiku a získané vědomosti tvůrčím způsobem realizovat. Prokázal tak svoje inženýrské schopnosti. Práce byla dokončena v požadovaném termínu a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 45/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | A | 18/20 | |
Využití literatury | D | 6/10 |
Předložená diplomová práce se zabývá návrhem experimentálního pracoviště ultrazvukové laboratoře na základě prostředí LabView. Student podle zadání vytvořil bloky pro nastavitelné buzení ultrazvukových měničů a pro snímání radiofrekvenčního signálu ultrazvukových měničů. Provedl a vyhodnotil také základní experimenty. Teoretický úvod práce je srozumitelný a na dobré úrovni. Navržený a odzkoušený systém měření pomocí LabView je hlavním přínosem práce a hodnotím jej jako zdařilý. Část popisující experimenty a jejich vyhodnocení je přijatelná, uvedené experimenty ale působí trochu neúplně. Například srovnání frekvenčního rosahu měničů V305 s katalogovými hodnotami v kap. 5.2. je jen slovní a chybí zde pokus o kvantitativní stanovení poklesu o 6dB a srovnání těchto hodnot s katalogovými údaji. Dále měření v přímé konfiguraci v kap. 5.1. vybízí k pokusu o měření útlumu kontrastní látky, které je navíc zmíněno v zadání. Po formální stránce je práce v pořádku, jen odkazy na rovnice v textu je zvykem psát v kulatých závorkách. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím ji jako velmi dobrou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | B | 17/20 | |
Odborná úroveň práce | B | 42/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | E | 10/20 | |
Formální zpracování práce | A | 9/10 |
eVSKP id 34225