MANČUŠKA, A. Roguelike hra v Unity [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Vlnas, Michal

Celkově si myslím, že toto řešení přesahuje požadavky pro bakalářskou práci, jelikož realizace této práce je na úrovni vysoce přesahující běžné, i dobře hodnocené, práce ve stejné kategorii. Přístup studenta byl výborný a je vidět, že v daném oboru již má dobré znalosti a zkušenosti. Celkově hodnotím tuto práci stupněm A . Současně navrhuji práci na cenu děkana za vynikající bakalářskou práci.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Cílem práce bylo vytvořit jednoduchou hru žánru "roguelike" v Unity. Student nakonec vytvořil velmi propracovanou hru, která bez debat splňuje zadání až ho dle mého názoru i přesahuje. S výslednou prací jsem naprosto spokojen.
Práce s literaturou Student iniciativně vyhledával relevantní zdroje a posléze je citoval v textové části.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Řešitel byl aktivní, docházel pravidelně na konzultace, ukazoval značný postup v práci po celý rok, kde funkční aplikaci měl hotovou již zhruba v polovině zimního semestru a po zbytek roku přidával pokročilejší mechaniky a rozšiřoval obsah.
Aktivita při dokončování Praktická část byla dokončena s předstihem, textová část byla dopisována relativně na poslední chvíli, avšak byla iterativně několikrát konzultována.
Publikační činnost, ocenění Výsledná aplikace je v takovém stavu, že by mohla být publikována na herních platformách typu Steam apod., např. pro získání fundingu pro další vývoj.
Navrhovaná známka
A
Body
100

Posudek oponenta

Milet, Tomáš

Musím hodnotit známkou A (99 bodů). Technická dokumentace obsahuje sice pár typografických nebo jazykových chyb, ale ty nemohou převážit kvalitu realizace, která je mimořádná. Navrhuji, aby komise zvážila udělení ceny děkana za kvalitně odvedenou bakalářskou práci.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání U zadání "počítačová hra" nelze určit náročnost, neboť ji diktuje hlavně úroveň realizace. Hru lze vytvořit na stejné téma velmi jednoduše nebo extrémně složitě. Hodnotím náročnost podle realizace, která je velmi komplexní. Tak propracovanou hru jsem na FITu ještě neviděl. Proto musím náročnost označit za značně obtížnou.
Rozsah splnění požadavků zadání Student zadání splnil. Vytvořil práci, která je nadstandardní i mezi nadprůměrnými studentskými hrami.
Rozsah technické zprávy Technická zpráva je tak dlouhá, jak by měla být. Neobsahuje nepodstatné sekce. Naopak, šla by ještě obohatit o diagramy a další popis detailů.
Prezentační úroveň technické zprávy 90 Práce je pochopitelná od začátku až do konce. Všechny části dávají smysl a struktura sekcí a kapitol je zvolena vhodně. Práce nepopisuje řešení do velké hloubky a drží si odstup o realizačních detailů. To je na jednu stranu dobře, práce tak není přespříliš dlouhá. Ale často by bylo vhodné popsat i detaily a naznačit pomocí obrázků fungování některých částí.
Formální úprava technické zprávy 80 Práce obsahuje jen pár typografických chyb, které se však opakují skrz celý text, například: chybí mezery kolem pomlček chybí nezlomitelné mezery některé obrázky nejsou vektorové je využit symbol "x" pro zapsání rozměrů 2D mřížky některé obrázky jsou příliš malé Jazykových problémů je málo: vyskytuje se první osoba množného čísla jsou využívána anglická slova u ustálených slovenských pojmů, například: nodes, child nodes, leaf nodes přebývají nebo chybí čárky
Práce s literaturou 90 Student využil 48 zdrojů literatury, což je na BP velké množství. Zdroje jsou kolekcí odkazů na internet, knih, vědeckých článků a specifikací. Citace jsou v textu umístěny s vyšší frekvencí. Jako jediný bod, který bych mohl vytknout je skutečnost, že jsou reference téměř vždy uvedeny pouze číslem. Chybí jejich zastavení do věty, uvedení názvu publikace nebo jména autora.
Realizační výstup 100 Krátké zhodnocení: Jedná se o nejlépe zpracovanou studentskou hru, kterou jsem na FITu viděl. Dlouhé zhodnocení: Student si dal záležet na každém aspektu hry. Od nastavení, ovládání, přes herní mechaniky, systémy až po grafickou úpravu a odladění aplikace. Všechny části jsou precizně zpracovány. Jistě, vždy je možné něco rozšířit a vylepšit, ale v tom případě je celkové zpracování na vyšší úrovni existence. Od teď budu tuto hru považovat za etalon, podle kterého budu posuzovat kvalitu jiných her, které vzniknou jako bakalářské práce.  
Využitelnost výsledků Doporučuji, aby student hru vydal.
Navrhovaná známka
A
Body
99

Otázky

eVSKP id 146168