HANUŠ, J. Demonstrace herních mechanik pro kombinaci 3D a 2D displejů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Chlubna, Tomáš

Práce splnila vytyčené požadavky. Konzultační aktivita studenta byla průměrná, zvýšená zejména před koncem.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Výsledek splňuje zadání a integruje 3D displej do herního dema. Rozsah řešení je na průměrné úrovni. Student vzhledem k prodloužení pracoval na tématu dva roky. Náročnost práce lehce zvyšuje nutnost opakovaných výpůjček 3D displeje pro testování aplikace.
Práce s literaturou Student samostatně vyhledal potřebné materiály a použil další doporučené během práce.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Konzultační aktivita studenta byla poměrně nízká v prvním semestru. Výrazně se zvýšila zejména ke konci druhého. Na konzultace byl student dobře připraven.
Aktivita při dokončování Výsledná práce byla několikrát konzultována před odevzdáním. Byla dokončena včas, bez výrazného předstihu. Na důkladnější zpracování všech doporučení již nezbyl čas, velké množství nedostatků však bylo opraveno.
Publikační činnost, ocenění Publikační činnost ani ocenění nejsou známy.
Navrhovaná známka
B
Body
84

Posudek oponenta

Pečiva, Jan

V práci bych vyzvdihl schopnosti studenta vytvářet aplikace v prostředí herního engine Unity a v jazyce C#. Práci hodnotím jako dílo průměrného rozsahu spíše jednoduché aplikační logiky nicméně s některými technologickými výzvami, jako je použití 3D displeje a propojení některých funkcionalit modelovacího nástroje Blender3D s Unity. Poměrně slabší částí práce je její text. Práce s literaturou je spíše nedostatečná, teorie povrchní a návrh s implementací reflektují spíše uživatelský pohled na ne příliš komplexní aplikaci. Práci tak hodnotím jako úspěšnou, nicméně s hodnocením D-65 bodů.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání
Rozsah splnění požadavků zadání
Rozsah technické zprávy Rozsah technické zprávy je lehce pod obvyklým rozmezím.
Prezentační úroveň technické zprávy 50 Prezentační úroveň technické zprávy je na poměrně povrchní úrovni a to jak teoretická část, tak návrh a implementace. Teoretická část popisuje poněkud povrchně několik pojmů jako holografický displej, Unity, Blender, BEngine, point cloud a hloubková mapa. Jistě je důležité uvést čtenáře do všech pojmů a do teorie, se kterou pak bude nadále pracovat. Nicméně od bakalářské práce by se asi očekávala větší teoretická hloubka. V části návrh a implementace se pak dozvídáme, jak aplikace funguje a co dělá z pohledu uživatele, nikoliv jak je její architektura navržena a jak byla realizována. Toto je zřejmě dáno i charakterem aplikace, která spíše neřeší žádné komplexní problémy, ale pouze implementuje "jednoduchou" hru, ve které je zapojen jeden netradiční prvek a to 3D displej.
Formální úprava technické zprávy 60 Z formálního pohledu je práce pěkně vysázená, zřejmě podle doporučené šablony. Obrázky jsou správně číslovány a text se na ně korektně odkazuje. Poznámky pod čarou jsou vhodně uvedeny. Naopak vzorce číslovány nejsou. Naštěstí to není na úkor srozumitelnosti práce. Z jazykové stránky se v textu vyskytuje množství nesrozumitelných míst, překlepů a nedodělků, která čtenáři vnucují dojem, že práce byla dokončována ve spěchu a na poslední chvíli. Abych uvedl pár příkladů: První souvětí v kapitole 5.2. je nesrozumitelné. Pravděpodobně se jedná o chybné spojení dvou větných celků. str. 2: se očekávají nejen vysoké zobrazovací rychlosti ale hlavně schopnosti zobrazit hry v co nejlepší kvalitě -> chybí čárka mezi větami str. 4: oklní objekty str. 6: Looking Glass Bridge, se dá považovat za ovladač -> čárka ve větě navíc str. 7: Střídání rodu u slova komponent/komponenta v rámci jednoho odstavce (2.2.1). To považuji za velmi nevhodné. Buď tak nebo onak a v celé práci. str. 8: Bengine mělo být pravděpodobně BEngine str. 10: "Obrázek 2.9 obsahuje dva obrázky" - slovo obrázek se opakuje dvakrát. str. 11: inspirovaný hrou Papers, Please 1, snímek z které je vidět na obrázku 3.1. -> špatné pořadí slov ve větě str. 13: Tyto body Jsou následně využity jako podmínka -> velké písmeno uprostřed věty Dále několik podkapitol v textu práce začíná slovy: "Tato sekce se zabývá ...", což považuji za nevhodné. Slovy "Tato část se zabývá" je dobré začínat kapitolu. Nicméně u podkapitoly to ruší přirozený tok textu a myšlenek, které autor podává. Tato věc se v práci vyskytuje několikrát (např. str. 14).
Práce s literaturou 40 Práce cituje pouze jednu časopiseckou publikaci a jednu konferenční publikaci. Dalších šest citovaných prací jsou online odkazy na internet. Celkově je tak bibliografie velmi omezená a nedostatečná. Mimo to práce obsahuje tři místa s otazníkem mezi hranatými závorkami reprezentující citace, které student pravděpodobně zapoměl doplnit. A to dokonce i v úvodu, kde je toto opomenutí bohužel poněkud do očí bijící. Konkrétně: str. 2: holografický displej Looking Glass [?] str. 4.: ostření lidského oka [?] str. 9: nuly do jedné [?]
Realizační výstup 75 V realizačním výstupu práce jde vidět jak porozumění studenta programování 3D displejů, tak programování v Unity. Student vytvořil projekt s přibližně 4500 řádky C# kódu, který sahá od jednoduché herní logiky až po algoritmy práce s 3D geometrií a práce s 3D displejem. Ač byla práce úspěšná a poskytla zajímavé výsledky, jedná se spíše o jednoduchou aplikaci, jednoduchý kód a jednoduchou herní logiku. Nicméně pozitivně hodnotím schopnost studenta dát všechny použité technologie dohromady, a to včetně 3D displeje, a vytvořit funkční aplikaci. Realizační výstup tak hodnotím jako průměrný.
Využitelnost výsledků Práce je využitelná jako demonstrační aplikace pro 3D displeje, případně jako výukový materiál pro programování v herním engine Unity.
Navrhovaná známka
D
Body
65

eVSKP id 153110