MOHYLA, D. Konstrukční návrh nábojů kol vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Posudky

Posudek vedoucího

Ramík, Pavel

Student Bc. Daniel Mohyla pracoval intenzivně jako člen týmu studentské formule na VUT. V souvislosti s tím Jiří Míša si také vybral téma své diplomové práce zabývající se návrhem nábojů kol tohoto formulového vozu. Práci řešil především v návaznosti na konstrukci ostatních částí odpružení a ve spolupráci s formulovým týmem. Osvědčil přitom schopnost samostatné práce. V průběhu své práce se nejdříve soustředil na vypracování vhodného konstrukčního návrhu a provedení analýz, práci pak dokončoval do výsledné podoby za pomocí konzultací s vedoucím zvláště v závěrečných týdnech času vyčleněného pro její zpracování. Cíle práce dané zadáním student splnil v celém rozsahu, bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Janoušek, Michal

Diplomová práce Bc. Daniela Mohyly přináší konstrukční návrh předních a zadních nábojů kol vozidla Formule student. Student vychází ze zkušeností s předcházejícími generacemi vozidla, výraznou změnou však je zvětšení průměru použitých ložisek. Návrh vhodných ložisek byl proveden s ohledem na požadavek jejich omezené životnosti, pro tento vůz opodstatněné. Řešení kontaktu tripodu zadní hnané poloosy s nábojem student po analýze stykových talků vyřešil použitím ocelové vložky, což je vhodné řešení. Dimenzování zadních i předních nábojů bylo provedeno s využitím statických simulačních analýz díky osové souměrnosti nábojů pro 90 otočení kola pro při zátěžných stavech průjezdu zatáčkou, akcelerace, brzdění a přejedu nerovnosti a srovnáním výsledných hodnot s již odzkoušenými náboji jako alternativní postup k řešení únavy. Dosažený výsledek zvětšení tuhosti nábojů (na předních nábojích o 30%, na zadních o 5 %) při zvýšení jejich hmotnosti (u předních nábojů o 5 %, ua zadním náboji o 26 %) je vzhledem ke zvětšení ložisek očekávaný. Diplomant správně uvádí, že dalším přínosem bude díky zvětšením ložisek zvýšení tuhosti uložení nábojů v těhlici. Navrhovaný další postup spočívající ve zmenšení vnitřního ložiska zadního náboje a dalšího možného úběru materiálu, uvedený v závěru, může vést k následnému snížení hmotnosti tohoto dílu. Textová a grafická část práce jsou vhodně vyváženy, vyjadřování studenta je technicky srozumitelné. Po formální stránce je práce na poměrně dobré úrovni s některými pravopisnými chybami. Kladem práce je, že vyrobené díly budou podrobeny žádoucímu ověření při testovacích jízdách. Cíle práce dané zadáním byly splněny, práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací C
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 109997