MACHAINOVÁ, E. Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .

Posudky

Posudek vedoucího

Žalmanová, Petra

Vzhledem ke složitosti daného řešeného území a náročnosti zadání,studentka věnovala hodně času analýzám a hledání vhodného konceptu, zejména dopravnímu. Výsledkem je zajímavé řešení, kde v místě odkloněné žel. tratě navrhuje stanoviště autobusů, která jsou v bezprostřední návaznosti na vlaková nástupiště.Toto řešení nabízí krátkou přestupní vzdálenost cestujícím a přínosem je rovněž jejich bezpečný pohyb bez křížení se silnicí. Před terminálem tak vzniká pěší zona pro konání různých akcí s přilehlým parkem. Návrh umístění budovy terminálu vyhovuje provozním požadavkům, avšak i přes různé varianty se nepodařilo nalézt přesvědčivou polohu a tvar vůči okolní zástavbě. Architektonické řešení je nevýrazné,chybí mu větší nápad nebo akcent ,který by stavbu identifikoval. Postrádám i barevnost a pestřejší materiálové řešení.Provozní i konstrukční schema je srozumitelné.Projektu by prospělo realističtější zachycení atmosféry terminálu v perspektivách exteriéru i interiéru. Grafické zpracování je jednoduché občas trochu nečitelné. Přes zmíněné výhrady předložená práce splnuje požadavky na bakalářskou práci.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Přístup studenta ke zpracování Studentka pracovala po celou dobu samostatně a zodpovědně, časový plán se však nepodařilo zcela dodržet.
Navrhovaná známka
D
Body
68

Posudek oponenta

Dýr, Petr

I přes vytknuté nedostatky je bakalářská práce zpracována na slušné úrovni a po jejich odstranění (doplnění, zodpovězení) uznatelná k získání bakalářského titulu.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Urbanistické řešení D Návrh řeší složitou trojúhelníkovou parcelu v bývalé průmyslové zóně s ohledem na možný rozvoj této lokality v budoucnosti, s odklonem železniční trati na okraj pozemku. Tím se nestává bariérou v prostupnosti území a umožňuje tak další rozšíření obchodní zóny ev. bydlení v západní části města. V místě odkloněné železniční trati jsou umístěna stanoviště autobusů, která bezprostředně navazují na vlaková nástupiště. Toto řešení umožňuje bezpečný a bezkolizní pohyb cestujících. Před terminálem je navržena sympatická pěší zóna s parkovou úpravou, umístění vlastního terminálu na parcele není úplně přesvědčivé s ohledem na urbanistickou strukturu a orientaci budov v daném území. Dokumentace obsahuje několik různých situací, každá však pouze s částečnými informacemi. Chybí informace o umístění původního nádraží, názvy ulic a zejména podrobné legendy, objasňující význam grafiky.
Provozní řešení C Navržený objekt terminálu funkčně splňuje nároky na tento druh staveb, chybí mu však výraznější architektonický nápad. Působí fádně a nevýrazně a v okolní struktuře se téměř ztrácí. Žádná barevnost ani akcent v podobě např. znaku, hodin apod. Strohý nápis nad vstupem nestačí.
Technicko konstrukční řešení D Provoz je přehledný, navržené služby odpovídají potřebám terminálu. Aby byl i dostatečně funkční, je třeba ještě hodně domyslet: např. sezení pro cestující v hale, pokud nechtějí využít občerstvení; zásobování bistra i svoz a odvoz poštovních zásilek; šířky dveří WC imobilních jsou předimenzovány a WC u skleněné fasády si vyžádají technickou úpravu - zneprůhlednění. Není také jasná konkrétnější představa o návrhu interiéru, zejména řešení přehledné orientace cestujících.
Architektonické řešení C Zvolené konstrukční řešení je adekvátní k navrženému prostoru. Otázkou zůstává návrh celoskleněné fasády, jevící se jako formální až s poněkud fádním architektonickým výrazem. U detailu fasády postrádám podrobnější popis, v řezech kóty konstrukčních výšek.
Formální úroveň D Předložená dokumentace je zpracována na průměrné úrovni. Chybí legendy, popisy a číslování výkresů, obsah dokumentace. Pečlivější zpracování, více analýz, by pomohlo k pochopení návrhu, zejména v dopravním a urbanistickém řešení. Rovněž volba měřítka půdorysů 1: 150. Bylo by vhodnější volit standardizované 1: 200.
Navrhovaná známka
D
Body
68

Otázky

eVSKP id 102932