MACHAINOVÁ, E. Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Vzhledem ke složitosti daného řešeného území a náročnosti zadání,studentka věnovala hodně času analýzám a hledání vhodného konceptu, zejména dopravnímu. Výsledkem je zajímavé řešení, kde v místě odkloněné žel. tratě navrhuje stanoviště autobusů, která jsou v bezprostřední návaznosti na vlaková nástupiště.Toto řešení nabízí krátkou přestupní vzdálenost cestujícím a přínosem je rovněž jejich bezpečný pohyb bez křížení se silnicí. Před terminálem tak vzniká pěší zona pro konání různých akcí s přilehlým parkem. Návrh umístění budovy terminálu vyhovuje provozním požadavkům, avšak i přes různé varianty se nepodařilo nalézt přesvědčivou polohu a tvar vůči okolní zástavbě. Architektonické řešení je nevýrazné,chybí mu větší nápad nebo akcent ,který by stavbu identifikoval. Postrádám i barevnost a pestřejší materiálové řešení.Provozní i konstrukční schema je srozumitelné.Projektu by prospělo realističtější zachycení atmosféry terminálu v perspektivách exteriéru i interiéru. Grafické zpracování je jednoduché občas trochu nečitelné. Přes zmíněné výhrady předložená práce splnuje požadavky na bakalářskou práci.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | Studentka pracovala po celou dobu samostatně a zodpovědně, časový plán se však nepodařilo zcela dodržet. |
I přes vytknuté nedostatky je bakalářská práce zpracována na slušné úrovni a po jejich odstranění (doplnění, zodpovězení) uznatelná k získání bakalářského titulu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | D | Návrh řeší složitou trojúhelníkovou parcelu v bývalé průmyslové zóně s ohledem na možný rozvoj této lokality v budoucnosti, s odklonem železniční trati na okraj pozemku. Tím se nestává bariérou v prostupnosti území a umožňuje tak další rozšíření obchodní zóny ev. bydlení v západní části města. V místě odkloněné železniční trati jsou umístěna stanoviště autobusů, která bezprostředně navazují na vlaková nástupiště. Toto řešení umožňuje bezpečný a bezkolizní pohyb cestujících. Před terminálem je navržena sympatická pěší zóna s parkovou úpravou, umístění vlastního terminálu na parcele není úplně přesvědčivé s ohledem na urbanistickou strukturu a orientaci budov v daném území. Dokumentace obsahuje několik různých situací, každá však pouze s částečnými informacemi. Chybí informace o umístění původního nádraží, názvy ulic a zejména podrobné legendy, objasňující význam grafiky. | |
Provozní řešení | C | Navržený objekt terminálu funkčně splňuje nároky na tento druh staveb, chybí mu však výraznější architektonický nápad. Působí fádně a nevýrazně a v okolní struktuře se téměř ztrácí. Žádná barevnost ani akcent v podobě např. znaku, hodin apod. Strohý nápis nad vstupem nestačí. | |
Technicko konstrukční řešení | D | Provoz je přehledný, navržené služby odpovídají potřebám terminálu. Aby byl i dostatečně funkční, je třeba ještě hodně domyslet: např. sezení pro cestující v hale, pokud nechtějí využít občerstvení; zásobování bistra i svoz a odvoz poštovních zásilek; šířky dveří WC imobilních jsou předimenzovány a WC u skleněné fasády si vyžádají technickou úpravu - zneprůhlednění. Není také jasná konkrétnější představa o návrhu interiéru, zejména řešení přehledné orientace cestujících. | |
Architektonické řešení | C | Zvolené konstrukční řešení je adekvátní k navrženému prostoru. Otázkou zůstává návrh celoskleněné fasády, jevící se jako formální až s poněkud fádním architektonickým výrazem. U detailu fasády postrádám podrobnější popis, v řezech kóty konstrukčních výšek. | |
Formální úroveň | D | Předložená dokumentace je zpracována na průměrné úrovni. Chybí legendy, popisy a číslování výkresů, obsah dokumentace. Pečlivější zpracování, více analýz, by pomohlo k pochopení návrhu, zejména v dopravním a urbanistickém řešení. Rovněž volba měřítka půdorysů 1: 150. Bylo by vhodnější volit standardizované 1: 200. |
eVSKP id 102932