STIBOROVÁ, D. Aktivní aerodynamické prvky osobních vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.

Posudky

Posudek vedoucího

Vančura, Jan

Studentka Dana Stiborová zpracovala diplomovou práci na téma aero aktivní prvky osobních vozidel. Ke své práci přistupovala pečlivě a svědomitě po celou dobu již od okamžiku přidělení samotného zadání. Na vlastní práci oceňuji především kompletní realizaci vývoje aktivního brzdového kanálu od prvotního virtuálního modelu až po testování a objektivní ohodnocení přínosu plně funkčního prototypu, jehož řízení se podařilo propojit s centrální elektronikou vozidla. Aby tohoto mohlo být dosaženo, musela si diplomantka osvojit znalosti z oblasti elektroniky, programování a aerodynamiky, které jsou nad rámec běžného studia. V další části diplomantka zpracovala virtuální prototyp zadního aktivního křídla. Vzhledem k tomu že se původně jednalo o dvě samostatná témata, která jsem na přání diplomantky spojil do jednoho zadání, je práce poněkud delší, než je obvyklé, neobsahuje však nic nadbytečného. Osobně práci považuji za nejlépe zpracovanou, co jsem doposud vedl, popřípadě oponoval.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Hejtmánek, Petr

Diplomová práce slečny Stiborové zabývající se návrhem aktivních aerodynamických prvků je velmi kvalitní. První část tvoří jednak přehled základních pojmů z oblasti aerodynamiky, a zároveň i souhrn základních poznatků týkajících se vlivu jednotlivých částí automobilu na vzdušné proudění. Zde se objevují určité nepřesnosti, zejména v popisu vlivu některých parametrů vozidla (např. pneumatik) na jeho jízdní dynamiku, případně jsou zaměněny popisky v obrázcích, jedná se však jen o drobné chyby. Největší díl práce tvoří návrh tzv. aktivního brzdového kanálu, nejedná se však o pouhé konstrukční cvičení, jelikož na základně vytvořeného návrhu byl vyroben funkční prototyp včetně elektronického regulačního obvodu, který byl ještě k tomu experimentálně otestován na jedoucím vozidle, a z naměřených dat následně analyzován vliv navrženého kanálu na chlazení brzd během jízdy. Jenom tato samotná část dosahuje svým rozsahem a kvalitou téměř disertační práce, a studentka v ní prokázala mnoho znalostí i dovedností z oblasti konstrukce, elektrotechniky, programování či experimentální analýzy. V poslední části předložené práce byl navíc vytvořen ještě kompletní konstrukční návrh aktivního zadního křídla závodního automobilu, který by sám o sobě mohl tvořit dobrou diplomovou práci. Kromě nevídaného rozsahu je potřeba vyzdvihnout i kvalitu a pečlivost zpracování práce po všech stránkách. Z celkového pohledu působí práce výborným dojmem a přístup studentky by měl být vzorem pro všechny ostatní (nejen studenty).

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 96899