POUL, O. Studie silničních fréz [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.

Posudky

Posudek vedoucího

Kašpárek, Jaroslav

Student se ve své práci rešeršním rozborem zabývá přehledem silničních fréz, používaných pro frézování asfaltových povrchů za studena. Rozbor obsahuje technologický a konstrukční přehled jednotlivých koncepcí strojů. Bakalářská práce pana Ondřeje Poula splnila požadavky a cíle zadání, rozsah rešerše a postup hodnocení strojů je kritický a úplný. Student prokázal nejen zájem, ale také i znalost a rozhled v této oblasti silničních fréz. Kromě shrnutí poznatků o typech silničních fréz a jejich kategorizace je studentovým vlastním přínosem kapitola 6 s popisem silové analýzy nesousledného frézování a kapitola 7 o porovnání technických vlastností. Z hlediska formálnosti a logického uspořádání je práce na velmi dobré úrovni. Za drobné vady na formálnosti lze považovat pouze na str. 21 absence popisu obrázku 20. Po stránce grafického zpracování a stylistiky textu až na pár překlepů (str. 10, 11, 24) není žádné připomínky. Autor se v textu vyjadřuje vcelku technicky a důkladně se odvolává na citace zdrojů. Po formální stránce je práce hodnotná. Doporučuji tuto práci k obhajobě. Otázka pro studenta: Jak je odstraněn odfrézovaný materiál z povrchu frézované plochy, pokud je použita malá fréza bez dopravníku nebo přídavné frézovací zařízení?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Škopán, Miroslav

Předložená práce se zabývá studií silničních fréz. Při své práci autor využíval jak běžných znalostí, získaných v průběhu svého studia, tak zejména řadu zdrojů z internetu a také z odborné literatury. Přístup studenta k zadanému tématu je systematický. Ve své práci vystihl podstatu řešeného problému. Je přehledně popsána konstrukce silničních fréz včetně jejich pracovních orgánů. Jako základní kriterium kategorizace byl zvolen způsob frézování - za tepla či za studena. Další kategorií byla velikost strojů. V práci jsem nalezl některé nedostatky jak věcného, tak i formálního charakteru. Konkrétně mám tyto připomínky: - v práci je celá řada přepisů a gramatických chyb, - neobratné větné formulace, - u frézování za tepla postrádám uvedení další důležité nevýhody - vysoké energetické náročnosti na ohřev, - značná část textu - zejména ve výpočtové části vychází z jediného zdroje [2], - na str. 24 je podrobněji pojednáno o frézování zemin, což není typický materiál pro aplikaci silničních fréz, - porovnání jednotlivých druhů fréz by bylo vhodné doplnit o nějaké charakteristické poměrové kriterium (např. teoretický odfrézovaný hodinový výkon na jednotku výkonu hnacího agregátu apod.), - v práci postrádám vlastní názor studenta na předpokládané vývojové tendence v oblasti silničních fréz, - grafy v přílohách jsou v uvedeném rozsahu nevhodně rozsáhlé. Předložená práce má i přes výše uvedené výtky celkově velmi solidní úroveň a je plně v souladu se zadáním. Ondřej Poul tak ve své bakalářské práci prokázal požadované znalosti studovaného oboru. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Práce s literaturou včetně citací A
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 70917