HUDEK, M. Návrh reklamní kampaně společnosti SAMOHÝL OLOMOUC a.s. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2013.
Práce jako celek splňuje požadavky spíše na základní úrovni. Autor plně nevyužil potenciálu téma a použitých metod. Je sice zřejmé, že se v dané problematice orientuje, ale vlastní zpracování má značné rezervy. Otázky: 1/ Jak by bylo možné zvýšit vypovídací schopnost dotazníkového šetření? Jaké další metody by bylo možné použít? 2/ Jaké informace o společnosti by bylo nutné doplnit pro zvýšení vypovídací schopnosti analytické části? 3/ Jak byste nadefinoval cíle reklamní kampaně a jak by mělo být hodnocení jejich naplnění?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | D | Pro zpracování práce jsou využity standardní postupy. Metodika a cíle práce jsou vymezeny velmi stručně. Teoretická část má poněkud problematickou strukturu. Poskytuje přiměřená východiska k danému tématu. Ne zcela optimálně je do ní zařazena část věnovaná problematice FB. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | E | Analýza obsahuje poměrně velké množství údajů. Problematický je ovšem její obsah. Například v kapitole 2.5 je uvedena tzv. analýza trhu. Nicméně jde pouze o přehled registrací automobilů na českém trhu dle značek, bez jakéhokoli podrobnějšího rozboru. V tabulce 5 mělo být lépe vymezeno o jaká data se jedná. Zhodnocení aktivit konkurence je velmi stručné a chybý přehlednější souhrn. Marketingový průzkum je sice zpracován na solidně velkém vzorku, nicméně jeho reprezentativnost je poněkud problematická a to prakticky ze všech hledisek - např. věk nebo pohlaví. Chybí podrobnější informace o stavu společnosti. SWOT analýza je postavena primárně na slovních komentářích vybraných faktorů. Jednotlivé faktory nejsou zcela optimálně zařazeny do jednotlivých položek SWOT. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B | V některých částech práce mohly být citace uvedeny jasněji. Nedostatky jsou ovšem spíše dílčího charakteru. | |
Splnění stanovených cílů | E | Stanovené cíle jsou naplněny na dostatečné úrovni. | |
Praktická využitelnost výsledků | E | Práce sice obsahuje řadu konkrétních doporučení, ale jejich praktická použitelnost je velmi obtížně hodnotitelná. Problémem je zejména skutečnost, že nejsou jasně vymezena východiska a chybí celková koncepce návrhu reklamní kampaně. Slabá je vazba mezi analytickou části a návrhovou. Minimální prostor je věnován zhodnocení potenciální přínosů. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | Z formálního hlediska práce splňuje základní požadavky. |
Student si jako cíl bakalářské práce zvolil navrhnutí efektivní reklamní kampaně. V případě uvolnění vyšší částky do marketingu by firma mohla využít navrhovaná řešení a práce by mohla být přínosem. Student navrhl spíše řešení, která jsou finančně náročná, nezabýval se do hloubky jednoduchou a hlavně levnou formou marketingu, kterou by firma při současné situaci určitě více uvítala, jako např. e-mailing, telemarketing, optimalizace webových stránek atd. Ovšem řešení, která navrhnul byla podrobně rozebrána, dokonce podložena průzkumem cen za realizaci, což bude firmu určitě zajímat. Výsledky zjištění by se daly jednoduše aplikovat do praxe. Žádné z navrhovaných řešení není nerealizovatelné, v práci bylo hodně zajímavých nápadů, jak firmu zviditelnit za účelem přílivu nových zákazníků. Práce byla rozdělena do třech přehledných kapitol. Oceňuji bohaté využití literatury při zpracování teoretické části, která byla přesným podkladem pro zpracování části praktické. Student nás detailně seznámil s problematikou společnosti, provedl analýzu trhu, konkurence, marketingový průzkum a přehlednou a velmi důležitou SWOT analýzu. Při analýze konkurence se zaměřil pouze na dvě značky, zde nacházím slabinu. Konkurenční prostředí je mnohem širší a hrozby častěji přicházejí odjinud než jen od BMW a od Mercedesu. Velmi významným nástrojem pro analýzu konkurenčního prostředí firmy je Porterova analýza pěti sil, kterou mohl student taktéž použít. Návrhová část práce se mi velmi líbila. Je z ní cítit hodně práce a píle studenta. Jak už jsem zmínila, postrádám jednoduché a levnější formy reklamy, ale řešení, která student navrhl, jsou opravdu zajímavá. Obzvlášť se mi líbilo navržení tří variant odstupňovaných podle finanční náročnosti. Tuto část bych doplnila načasováním, kdy jakou formu reklamy použít a jaká rizika s sebou řešení přinášejí. Vše, co si student stanovil za svůj cíl, bylo splněno. Práce je přehledná. Oceňuji perfektní využití informačních zdrojů. Ať už ji firma využije ke své propagaci a k podpoře prodeje nebo ne, určitě vyvolá zamyšlení nad současnou situací a nad navrhovanými řešeními a posune svůj marketing o krok dál.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 66466