VÝBOHOVÁ, P. Návrh a výroba dílů podvozku modelu automobilu s využitím 3D FDM tisku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Autorka zpracovala v první části rešerši problematiky FDM tisku s ohledem na projekt reprap. Následně navrhla a vyrobila prototyp nosných částí modelu terénního automobilu. V průběhu řešení papsala jednotlivé kroky i zvolené postupy. Autorka splnila zadání, pracovala samostatně a iniciativně a práci doporučuji k obhajobě. K práci samotné mám následující výhrady a dotazy: - na str. 10 "zásobník taví materiál" jedná se o nesprávnou interpretaci, k natavení materiálu dochází v oblasti tavné komory u trysky. - na str. 10 "teplota musí byť nad teplotou tavenia 0,5-1°C", ve skutečnosti se pracovní teplota pohybuje minimálně o desítky stupňů celsia nad tavnou teplotou . - na str. 10 Při FDM tisku se používá i menší výška vrstvy než 0,15 respektive 0,1mm - na str. 16 pravděpodobně překlep u vysvětlení termínu reprap, kdy správná interpretace by měla být "REPlication RAPid prototyper" - některé netechnické termíny, např. str.18 "motorček" versus správně "krokový motor" - při výčtu nevýhod je rychlost výroby a čas výroby prakticky jeden bod, nikoli dva. - str. 20 materiály se nedodávají v rozmezí 1,75 až 2,85mm, ale ve dvou základních varinatách tj. s průměrem 1,75mm a 2,85mm (resp. původních 3mm). - str. 21 woodfill ani metalfill nedávají výrobku dřevěný či kovový povrch, nýbrž jen vzhled. - v ekonomické kalkulaci je započítána do porovnání výroba všech tištěných kusů, všetně zmetků, a pravděpodobně je započítán i čas z programu pro více dílů pro jeden konkrétní kus. Výsledný čas i náklady by měly být výrazně nižší zjednodušeně řečeno, pokud je spočítaný objem materiálu 140cm^3, pak i při pomalém tisku rychlostí 10cm^3/hod (reálných bylo spíše 15cm^3/hod) vychází celková doba kolem 14hodin nikoli 43hodin. Výsledné tištěné díly pak vychází ve skutečnosti 3x levněji.
Studentkou předložená bakalářská práce se zabývá rešerší problematiky FDM tisku a návrhem prototypu dílů podvozku modelu automobilu na dálkové ovládání. Práce obsahuje nejednotnost: viď Obr. 1.1 a viď. Obr.1.4; použití znaku pro rozsah a jeho použití (210 – 250 °C, 0,5 –1°C). U obrázků, které obsahují dělení vlevo a vpravo není uveden souhrnný název (např. Obr. 1.29). Obr. 1.20 je uveden v anglickém jazyce – není přeložen. Text v některých pasážích práce není napsán v trpné rodě, např. L27 „V našom návrhu sme pracovali na návrhoch v programe AUTODESK Inventor Professional 2017.“; L35 „Po skompletizovaní všetkých dielov, pripravených pre 3D tlač v G - kóde sme mohli diely otvoriť v ovládacom programe pre tlačiareň.“aj. Popis tabulek pod tabulkou i umístění tabulek na střed je chybné. Po grafické stránce je práce zpracována na dobré úrovni. Práce je zpracována v souladu se zadáním a splňuje náležitosti dané příslušnými předpisy pro vysokoškolské kvalifikační práce. Doporučuji bakalářskou práci k obhajobě.
eVSKP id 121801