OSINOVÁ, P. Hodnocení ekotoxicity chemických látek s využitím řasových testů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2011.
Bakalářská práce je rešeršního charakteru a je zaměřena na využití řasových testů v ekotoxikologii. Studentka velkou část práce věnuje základním popisům provádění testů, vyhodnocování. Málo se však zaměřuje na reálné příklady, které zaujímají pouze 10 stran. V práci se vyskytují překlepy, úprava některých tabulek není příliš zdařilá. Práce mohla být pečlivěji sepsána. Práce je v rozsahu 43 stran, je doplněna obrázky, tabulkami. Literárních zdrojů je celkem 59, včetně cizojazyčné (anglické) odborné literatury, avšak hodně odkazů je na obrázky. Bakalářská práce splňuje požadavky na tento typ prací a proto ji doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením Velmi dobře (B).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | B | ||
Využití poznatků z literatury | B | ||
Kvalita zpracování výsledků | B | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | B | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | C | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | C |
Předložená bakalářská práce je zaměřena na aktuální problematiku z oblasti ekotoxikologie, a to na využití řasových testů pro hodnocení toxicity vybraných rizikových prvků a léčiv ze skupiny analgetik. Práce je teoretického charakteru a je v ní obsaženo několik ucelených kapitol, zaměřených na vysvětlení pojmů ekotoxicita, biotesty, rozdělení testů toxicity, význam řas a řasové testy a aplikace těchto testů. Na základě poznatků z literatury a prostřednictvím některých citovaných literárních pramenů ukázala možnosti hodnocení toxicity některých rizikových prvků, tj. kadmia a zinku a hodnocení celkové toxicity léčiv, zahrnujících diklofenak a ibuprofen ze skupiny analgetik. Předložená práce je po stylistické stránce dobře sepsána, obsahuje však řadu chyb, z nichž lze jmenovat zejména nevhodné využívání interpunkčních znamének a používání nesprávných koncovek slov ve větách. Rovněž není v řadě případů před začátkem vět uváděna mezera, v ojedinělých případech nejsou latinské názvy psány kurzívou. V textu se kromě toho objevuje několik tvrzení, která nejsou zcela v souladu s podstatou práce. Uvádím: - biotest je biologická analytická metoda…. - kadmium tvoří organické sloučeniny… - hořečnaté onemocnění…… Studentka použila pro sepsání své práce celkem 59 literárních pramenů, které vesměs dobře citovala; několik publikací pocházelo z časopisecké literatury, a to i zahraniční s impakt faktorem. Práce je doplněna souborem použitých zkratek a pojmů. Předloženou práci hodnotím stupněm „B“.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | B | ||
Kvalita zpracování výsledků | B | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | C | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Využití literatury a její citace | B |
eVSKP id 24926