MORKESOVÁ, Z. Komunikační mix konkrétního produktu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Mráček, Pavel

Autorka k práci přistupovala zodpovědně a s obrovským zájmem o zvolenou problematiku. I přes překážky, které při zpracování závěrečné práce musela řešit odevzdala hodnotný výstup. Autorka v práci prokazuje schopnosti využívat výsledků z analýz pro nastavení vhodných návrhů. Zde velice kladně hodnotím představení tří hlavních person či Komunikačního manuálu, kde jsou jasně nastaveny návrhy pro přístup k marketingové komunikaci analyzovaného programu. Celkově lze práci vnímat jako velice zajímavou, prakticky realizovatelnou a přínosnou.           OTÁZKY K OBHAJOBĚ: 1) Který z uvedených/analyzovaných konkurenčních  programů je podle Vás nejlepší z pohledu marketingové komunikace a proč?  2) Jaký by podle Vás měl být USP (Unique Selling Proposition) pro propagaci analyzovaného programu?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A Výstupy práce jasně směřují k naplnění cílů stanovených v zadání.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B V práci je zvoleno vhodného postupu i adekvátních metod. 
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A Autorka v práci prokazuje svoje schopnosti interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich adekvátní závěry.
Praktická využitelnost výsledků A Výstupy práce jsou prakticky využitelné, ať už pro výsledky z analýz, tak zejména pro nastavení vlastních návrhů a doporučení. Vše je nastaveno na vhodně popsané persony. Velice pozitivně zde pak hodnotím, že autorka připravila Komunikační manuál. 
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce je logicky a přehledně uspořádána. Vychází ze struktury zadané v zadání DP. Jednotlivé kapitoly nejsou značeny zcela shodně, nicméně obsahově strukturu naplňují. Z mého pohledu tato drobnost nemá vliv na celkovou kvalitu práce. Autorka využívá vhodné terminologie a její vyjadřování je na odborné úrovni. Práce je v návrhové části doplněna o ilustrativní grafiku, která dává jasnou představu o předkládaných návrzích. Podobné vložení ilustrativních obrázků bych uvítal také v analytické části pro možnosti získání jasnější představy o komunikaci popisovaných konkurentů.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Autorka v práci prokazuje schopnost pracovat s adekvátními zdroji informací, které následně vhodně cituje a uvádí v seznamu. Pouze místy jsou drobné nejasnosti. Při kontrole pomocí Theses.cz byla vykázána podobnost se všemi nalezenými dokumenty 5 %. Nejvyšší míra shody u jednoho dokumentu pak byla 1,3 %.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Kaňovská, Lucie

Diplomová práce předkládá návrhy v oblasti marketingové komunikace pro studijní program VUT v Brně. Práce má logickou a přehlednou strukturu. Návrhová část obsahuje praktické návrhy aplikované pro stud. program, které jsou naplánovány i s ohledem na čas a realizaci. Autorka připravila komplexní návrhy, které jednoznačně ukazují její zapálení pro tento program. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě. 

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A Cíl práce byl naplněn na dobré úrovni.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Autorka zvolila vzhledem k tématu práce správný postup a adekvátní metody, včetně analýzy konkurence. V práci byly také využity rozhovory se studenty a polostrukturovany rozhovor s manazerem Brno Space Cluster, které byly pro návrhovou část přínosem. Závěrečné shrnutí analytické části by bylo vhodnější detailněji a strukturovaněji zpracovat. 
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Diplomantka prokázala dobrou schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry, což je patrné hlavně při propojení analytické a návrhové části práce.
Praktická využitelnost výsledků A Návrhy vycházejí z provedených analýz a odpovídají současné situaci. Diplomantka se snažila objektivně zhodnotit své návrhy, včetně časového zatížení realizace návrhů a nákladů. Návrhů je navrženo dostatek až možná hodně (možná i tím jsou některé stručnější), což zajišťuje komplexní pokrytí marketingové komunikace stud. programu. Přínosem je i doplnění vlastními grafickými návrhy a příprava manuálu pro marketin. komunikaci stud. programu. Ještě by bylo vhodné doplnit v závěru celkové přínosy návrhů.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol, které ale nejsou vždy zcela stejně značeny. Je vhodnější nepoužívat 4 úrovně odstavců. Autorka používá vhodnou terminologii a vyjadřuje se na dobré jazykové úrovni. 
Práce s informačními zdroji B Autorka v práci využívá adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně citovány.  
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 152004