ŠVRČEK, J. Přídavná pracovní zařízení a nářadí pro stroje pro zemní práce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Předložená práce se zabývá studií běžně používaných přídavných pracovních zařízení a nářadí pro stroje pro zemní práce. Při své práci autor využíval jak běžných znalostí, získaných v průběhu svého studia, tak zejména řadu zdrojů z internetu a také z odborné literatury. Přístup studenta k zadanému tématu je systematický. Ve své práci vystihl podstatu řešeného problému. Svoji kritickou rešerši rozčlenil na typické konstrukční představitele jednotlivých skupin – vrtáky, rýhovače, podkopová zařízení nakladačů, vibrační desky, sněhové radlice a frézy. U jednotlivých skupin strojů uvádí nejprve principy a stěžejní části konstrukčních řešení a na to navazuje výběrem typických produktů jednotlivých výrobců. V závěru jednotlivých kapitol je provedeno vhodné porovnání jednotlivých produktů formou tabulek i dle poměrových parametrů a provedeno kritické hodnocení včetně odhadu předpokládaného směru vývoje. K práci mám i některé výhrady, spíše formálních charakteru: - chybí explicitní uvedení cíle práce, - drobné chyby v technickém názvosloví, - nižší kvalita řady převzatých obrázků. Předložená práce má i přes některé drobné formální nedostatky celkově solidní úroveň a je plně v souladu se zadáním. Jakub Švrček ve své bakalářské práci prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce či pokračování v dalším stupni vysokoškolského studia. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
V této práci se student zabývá studií přídavných pracovních a doplňkových zařízení pro stavební stroje, konkrétně pro nakladače a rypadla. Autor při tvorbě využívá v drtivé většině mnoho online zdrojů, ale také znalostí ze svého studia. Přístup k zadanému tématu je velmi dobře systematicky provedený. Konstrukční prvky byly velmi dobře popsány a vysvětleny včetně tabulkového srovnání. Svoji rešerši zaměřil na vybraná doplňková zařízení k provádění některých zemních prací – půdní vrtáky a rýhovače, podkopová zařízení nakladačů, ale také i zařízení pro údržbu a opravy komunikací. Kromě drobných překlepů autor zvolil i několik velmi špatně přehledných příkladových obrázků (např. kapitola 3.2, 3.3, 5.4.1). I přes tyto nedostatky má práce velmi dobrou úroveň. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 108181