KORENKO, M. Trendy ve vývoji moderní pohonné jednotky osobního automobilu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Posudky

Posudek vedoucího

Beran, Martin

Student aktivně využíval konzultace nutné ke splnění své práce ovšem i tak je neustále poznat, že studentovi chybí všeobecný nadhled a orientace nad zadaným tématem. Zadání bylo v splněno, přesto však student mohl v několika oblastech probírané téma rozšířit o několik kapitol, které by lépe vystihovaly současné moderní trendy. Zejména pak v oblastech snižování produkce škodlivin ve výfukových plynech, dále nové konstrukční prvky vedoucí ke snižování mechanických ztát, zvyšování plnicí účinnosti a pod.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita E
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry D
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací C
Samostatnost studenta při zpracování tématu D
Navrhovaná známka
D

Posudek oponenta

Drápal, Lubomír

Bakalářskou práci lze v podstatě rozčlenit na dvě části, z nichž první se zabývá rozdělením spalovacích motorů a velmi zjednodušeným termodynamickým popisem principu činnosti čtyřdobého spalovacího motoru, druhá část pak pojednává o moderních trendech ve vývoji pohonných jednotek. Obecně postrádám větší provázanost první části s druhou, kdy by autor názorně ukázal, pomocí jakých konstrukčních úprav je možno dosáhnout například zlepšení parametrů termodynamického cyklu motoru. Práce taktéž opomíjí některé důležité prvky týkající se dodatečné úpravy emisí výfukových plynů nebo kupříkladu progresivnější metody řízení spalovacího procesu. Po formální stránce práce příliš neodpovídá předpisům, především stylem textu. Nejsem si zcela jist, zda autor přesně chápe rozdíl mezi točivým momentem a výkonem motoru, jelikož v práci uvedl (v kapitole 5.2.1), že točivý moment motoru stoupá na 240 Nm, aby toto stoupání pokračovalo až k hodnotě 125 kW. Bakalářská práce podává jednoduchou formou, mnohdy až příliš populární, přehled o některých soudobých trendech v oblasti spalovacích motorů. Její závěr tomu odpovídá.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 33718