KORTA, T. Analýza teplotního pole v elektrických strojích [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.

Posudky

Posudek vedoucího

Deeb, Ramia

Student zpracoval bakalářskou práci na téma analýzy teplotního pole v elektrických strojích. Vytvořil 3D model asynchronního motoru pomocí programu Autodesk Inventor, potom provedl pro tento motor simulaci teplotního pole pomocí programu ANSYS Workbench. Dále měřil teplotu motoru dvěma metodami (kontaktní i bezkontaktní) pro případ chodu naprázdno. Je provedeno porovnání měřených i vypočítaných výsledků. Student se seznámil s konstrukcí a funkcí asynchronního motoru, výpočtem teplotní analýzy i s různými metodami chlazení elektrických strojů. Student velmi dobře využíval dostupnou literaturu a pracoval samostatně. Práci doporučuji k obhajobě.

Navrhovaná známka
A
Body
95

Posudek oponenta

Makki, Zbyněk

Student se ve své práci zabýval analýzou teplotního pole v elektrických strojích. Práci je možné rozdělit do několika částí. V první části student popisuje základní veličiny charakterizující teplo, teplotu a různé druhy přenosu tepla. Dále uvádí několik možností pro měření teploty jak kontaktním tak i bezkontaktním měřením, kde uvádí různé výhody a nevýhody těchto technik. Dále student stručně popisuje asynchronní stroj a jeho ztráty. V další části práce již student prováděl měření teploty motoru a to po dobu jedné hodiny při chodu naprázdno kontaktní i bezkontaktní metodou. Po uplynutí doby jedné hodiny byl motor odpojen od napájecího napětí a stejným způsobem byla změřená i ochlazovací charakteristika. V předposlední části práce studen provede simulace v programu Ansys WorkBench a získané výsledky porovná s naměřenými hodnotami v předchozím laboratorním měření. Na závěr práce student uvádí různé druhy a dělení chlazení společně s návrhem optimalizace chladicího systému. Z formálního hlediska jsou v práci drobné nedostatky, například z textu …jako Solit… a podobně. Z technického hlediska je práce pěkně zpracována, ale zcela jasně není pochopitelná Kapitola 9, kde je poukázáno na simulace transformátoru, ale v textu to vypadá spíše na motor, o kterém tato práce pojednává. Není jasné, jestli se mělo poukázat na tvorbu sítě prvků, ale tato kapitola působí zmateně. Přesto tuto práci hodnotím kladně a doporučuji ji k obhajobě.

Navrhovaná známka
B
Body
88

Otázky

eVSKP id 48671