MARKOV, D. Městská knihovna, Lausanne [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2013.
Hodnocení: Knihovna – metro, metro – Knihovna, je volbou silně vázanou na parametry místa. Vychází nejen ze struktury platformy, ale také z prvku města v jeho celkovém měřítku – metra. Nové místo je definováno. Na druhé straně struktura platformy se mění vytvořením velkého prostoru náměstí, na které navazují pěší osy. Prostor náměstí se stává regulačním ve vztahu k další rozvojové platformě Sebeillon. Autor řeší prostorovou vazbu zastávky a platformy. Bohatost prostorových návazností se stává kompozicí mezi horní hranou města a jeho zasypanou říčkou. Knihovna Je řešena vztahy mezi galeriemi a nádvořím. Je jasně prostorově členěna. Otázkou je potenciál Centra komiksů a jeho návaznosti na metro: Jak dalece můžeme tohoto tématu využít v dynamice pohybu metra a sledu jednotlivých stránek komiksu. Nejsme daleko od inscenace metro-komiks. Otázky a náměty k obhajobě: 1. Charakter městských prostorů 2. Charakter vstupní haly (schody, výtahy, světlo, materiály) Charakter vztahu člověk - kniha
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | 95 | Rozvoj projektu byl doprovázen metodickou prací a kritickými otázkami. Ty vedly nakonec k jeho radikální změně. Koncept se stal silným vyjádřením úvahy a invence vzhledem k nově vytvořené situaci. |
Oceňuji neotřelé začlenění funkce knihovny a stanice městského metra i snahu najít vzájemnou symbiózu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | B | Neotřelé začlenění zastávky do knihovny je zajímavým konceptem projektu. Vytvořením předprostoru se objekt v kontextu přilehlých lokalit posouvá do vyjíměčné polohy. Knihovna zcela ovládá platformu Sévelin, což je podtrženo i nečleněným prostorem náměstí s navazující pěší zónou. Rozčlenění jeho plochy se proporčně více přiblíží lidskému měřítku. | |
Architektonické řešení | A | Návrh zajímavě pracuje s vnitřním prostorem,která je orientována do náměstí. Celá hmota je předělena a patřičně prosvětlena atriem, do kterého je vepsán ploměr zakřivení dráhy metra. | |
Provozní řešení | A | Řešení kombinuje veřejnou instituci a veřejnou dopravu v jednom objektu. Parter je přístupný a volný. Kavárna nacházející se v přízemí postrádá dostatečné zázemí. Nárokově objekt splňuje navržený provoz. | |
Technicko konstrukční řešení | B | Řešení reaguje na hlukové nároky odcloněním a předělením části domu atriem. Konstrukční řešení je zvoleno vhodně. | |
Formální úroveň | A | Grafické zpracování diplomové práce je na vysoké úrovni |
eVSKP id 64115