MATOUŠEK, D. Nástroje managementu kvality [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.
Student přistoupil ke zvolenému tématu jinak, než bývalo dosud zvykem – soustředil se na proaktivní nástroje, doporučované v oblasti řízení kvality. Vypracoval reprezentativní rešerši, v níž je jasně patrná linie, kterou si pro vytvoření své bakalářské práce stanovil. Jako stěžejní disciplíny vybral plánování, porozumění požadavkům zákazníka a práci s lidmi. Je chvályhodné, že úlohu lidí v systému managementu kvality (a nejen zde) chápe jako aktivní a rozhodující, zatímco často se u manažerů setkáváme s implicitní resignací, což se projevuje tím, že místo na odpovědného (angažovaného, motivovaného) pracovníka se spoléhají na „bezchybné“ předpisy a represi za jejich nedodržování. Zdá se, že nastal čas znovu připomenout zásady, zformulované E.W. Demingem, díky nimž v osmdesátých a devadesátých letech minulého století došlo k významnému růstu produktivity – právě v důsledku dosažené kvality procesů a logicky i produktů. Student pracoval samostatně, ale také využíval možností konsultací. Byl iniciativní, přicházel s vlastními návrhy, byl přístupný diskusi. Prokázal schopnost samostatně a tvořivě analyzovat problémy a vyhledávat vhodná řešení. Práci doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: Co je (mělo by být) charakteristické pro „neustálé zlepšování“?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Pan Matoušek zpracoval bakalářskou práci na téma Nástroje managementu kvality. V úvodních kapitolách se student soustředil na management kvality, plánování kvality a neustálé zlepšování kvality (Kaizen). Pátou kapitolu zaměřil na nástroje managementu kvality, konkrétně na metodu QFD a metodu FMEA. V šesté kapitole student pojednává o vlivu lidského faktoru při plánování a zlepšování kvality v organizaci. Z předkládané práce je patrné, že student se o danou problematiku zajímal, snažil se vyvozovat vlastní závěry a myšlenky. Po formální stránce je hodnocená práce zpracována na požadované úrovni s minimem věcných, gramatických nebo formulačních chyb. Za zbytečnou výjimku lze proto označit nedodržování pravidel pro používání interpunkčních znamének ve větách s dvojtečkou. Autor měl snahu dodržet citační etiku, což se mu ne vždy podařilo. Práce by dále mohla být rozšířena o seznam zkratek. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě. Na základě dílčích hodnocení a výše uvedeného ji hodnotím známkou: výborně/A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 101010