DURÁNIK, R. Mobilní aplikace pro hodnocení a porovnání videa tréninku sportovce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Student se velmi dobře popral se zadáním i vzhledem k jeho komplexitě a rozsáhlé funkčnosti. Velmi kladně bych chtěla ohodnotit jeho zápal v letním semestru a jak rychle se dokázal naučit vyvíjet pro Android ve frameworku React Native, který pro něho byl nový. Vzhledem ke komplexitě bude aplikace ještě vyžadovat další testování, aby mohla být finálně zveřejněna na Google Play.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Jedná se o těžší zadání. Student musel v rámci práce prostudovat aktuální řešení porovnávání a hodnocení videí, identifikovat problémy a navrhnout mobilní aplikaci s pohledy pro trenéra a pro sportovce. Dále pak student musel vymyslet technické řešení video přehrávače, který podporuje kreslení do videa a přidávání komentářů, což vyžadovalo testování většího množství knihoven pro systém Android. Aplikace je implementována ve frameworku React Native, se kterým neměl student předchozí zkušenosti a musel se vše naučit. | ||
Práce s literaturou | Student si aktivně dohledával literaturu s využitím dostupných nástrojů pro vyhledávání odborné literatury, dále pak zejména dokumentace použitých technologií a knihoven. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student aktivně komunikoval na začátku zimního semestru a pak v druhé polovině letního semestru. Student si měl pravidelně zapisovat konzultace do společného dokumentu, což nebylo vždy dodrženo. Na konzultace chodil připraven. | ||
Aktivita při dokončování | Práce byla dokončována na poslední chvíli a bylo provedeno jedno kolo připomínek. Osnova práce byla řádně zkonzultována a bylo zodpovězeno nespočet dotazů k obsahové i stylistické stránce práce. | ||
Publikační činnost, ocenění | Aplikace je dostupná na githubu pod MIT licencí a bude publikována na Google Play pro všeobecné využití. |
Řešitel zřejmě udělal kus práce a seznámil se s aktuálními a zajímavými technologiemi, které přesahují běžný rámec bakalářského studia. Textová zpráva je po formální stránce spíše podprůměrná a posuzovatele provokuje a drásá použitím formulací, které naznačují, že cílem nebylo předat myšlenky, informace, ale posypat papír písmenky v předepsaném rozsahu. Vytvořené řešení není technologicky triviální, ale výrazně sráženo některými problémy v použitelnosti a technickém provedení.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Kvalitní řešení zadaného problému by bylo hodně náročné. Vytvořené řešení je hodně základní a v mnoha ohledech nedotažené. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Zadání je formálně splněno. Kvalita vytvořeného řešení je ale v mnoha ohledech pochybná a vytvořená aplikace je nanejvýš prototypem, na kterém by bylo možné testovat a vyhodnotit dílčí prvky. | ||
Rozsah technické zprávy | |||
Prezentační úroveň technické zprávy | 55 | Struktura textu je rozumná a vhodná. Z velké části text – zejména části o nastudovaných poznatcích – působí dojmem spíše snahy o naplnění požadovaného rozsahu stránek, spíše než předání vhodných informací. Posuzovateli práce značně zvedla tlak věta: "Operačný systém iOS je unixový zásobník softvérových komponent, ktorý pochádza priamo z vývojovej cesty operačného systému OS X [5]." (kap. 2.1.2). Ta působí jako značně nepodařený strojový překlad z citovaného zdroje: "iOS operating system is a Unix-like stack of software components which comes directly from the development path of OS X." I další části textu působí dojmem, že cílem je vyplnit předepsaný počet stran, nikoliv předat myšlenky a informace. V kapitole 6.2 se mezi řičí zmíní, že maximální velikost použitelného videa je 10MB. Student tento problém "řeší" tak, že používá pouze videa takto nízké kvality, nepídí se dále po příčině problému, nehledá technologii, která by umožnila přehání videí v "normální" kvalitě. | |
Formální úprava technické zprávy | 65 | Formální kvalita textu je horší, i když ne úplně tragická. Často opakovanými chybami jsou použití nesprávných uvozovek, odkazování na objekty (kapitoly, obrázky, listingy) pouze číslem, bez uvedení, o jaký objekt se jedná, vkládání diagramů v rastrových formátech se ztrátovou kompresí a tragickou kvalitou. | |
Práce s literaturou | 55 | Práce formálně cituje poměrně velký počet zdrojů. Problémy jsou ovšem dva. Jednak je práce vlastně hodně nepoučená o stavu technologií v roce 2023: řešitel se celkem hladce smíří s tím, že "nejde" přehrávat video větší než 10MB. I kdyby citovat tisíc kvalitních zdrojů, taková práce s informacemi a technologiemi je nepatřičná. Za druhé je opravdu špatné, že zdroje jsou použity bez pochopení, snad s pomocí strojového překladu, cílem je zřejmě "vyplnit předepsaný počet stránek, čímsi na zadané téma" – ne předat zajímavou, užitečnou, pravdivou informaci. | |
Realizační výstup | 70 | Řešitel patrně odvedl poměrně velké množství práce a naučil se moderní technologie, jež nejsou běžnou součástí bakalářské výuky. Toto ale patrně dělal trochu ve spěchu, takže návrh aplikace a její implementace vykazuje úplně základní nedostatky a chyby. | |
Využitelnost výsledků | Aplikace je rozumným "prvním pokusem" a "prototypem" řešení zadaného problému. Má velice daleko k použitelnému, nasaditelnému řešení. |
eVSKP id 139641